English

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد

برپایی نمایشگاه دستاوردهای اشتغال مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: یک هزار و ۶۳۳ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال اجرا شده است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای اشتغال مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن ولیئی در جمع مدیران و روسای مدیریت های تابعه استان با اشاره به اینکه حوزه اشتغال و خودکفایی در این نهاد حوزه ای فرابخشی است، اظهار کرد: اشتغال موضوع فرابخشی است و تنها بر عهده یک حوزه قرار ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ماده دو اساسنامه کمیته امداد، افزود: هدف از تشکیل امداد امام، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

وی با اشاره به بند سه ماده شش اساسنامه تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام خدمات در حد توان از وظایف این نهاد است.

ولیئی با اشاره به ماده ۳۹ قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی گفت: خدمات حمایتی و توانمندسازی متناسب با شرایط بومی، منطقه‌ای، توانمندسازی و خروج از حمایت های مستقیم حداقل سالانه ۱۰ درصد خانوارهای تحت حمایت دستگاه های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به استثناء سالمندان و معلولین ذهنی انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یک هزار و ۶۳۳  طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۲۷۴ میلیارد و ۱۵۳  میلیون ریال در  ۱۰ ماهه امسال اجرا شده است، افزود: از این تعداد ۴۷۸ طرح از محل اعتبارات امدادی، یک هزار و ۱۴۸ طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها مابقی نیز به صورت تلفیقی بوده است.

وی با بیان اینکه مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق موسسه‌های کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: کارفرمایان با مراجعه به کمیته امداد می‌توانند نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام کرده و  از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.

ولیئی تصریح کرد: کمیته امداد به جهت ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن در سال اول ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه از طریق اشتغال زایی مددجویان زمینه برای توانمند شدن آنان فراهم می شود، اظهارکرد: طی ۱۰ ماهه امسال برای بیش از یک هزار و ۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد ۸۰۵ نفر زن و بقیه مرد هستند.

ولیئی رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: نمایشگاهی از توانمندی و فعالیت‌های مددجویان اسفندماه امسال با برپایی ۱۲۰ غرفه در محل اداره کل کمیته امداد استان تهران برگزار خواهد شد که شهروندان تهرانی می توانند با هدف تقویت تولیدات داخلی و کمک به اقتصاد مقاومتی مایحتاج خود را از این نمایشگاه تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی