English

وزیر علوم:

دولت به رفع موانع انجام پروژه‌های دانش‌محور کمک می‌کند/ کاوشگر خلیج فارس سرآغاز پژوهش‌های راهبردی در حوزه دریا است

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: دولت به رفع موانع انجام پروژه‌های دانش‌محور کمک می‌کند.

دولت به رفع موانع انجام پروژه‌های دانش‌محور کمک می‌کند/ کاوشگر خلیج فارس سرآغاز پژوهش‌های راهبردی در حوزه دریا است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد فرهادی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از کاوشگر خلیج فارس اظهار کرد: میزان تمرکز و توجه ما به ظرفیت‌های دریایی کشورمان با وجود سواحل طولانی در شمال و جنوب کشور به اندازه کافی عمیق نبوده است و ما در دولت یازدهم با تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمرکز بر دانش‌های کلیدی در حوزه دریا را تقویت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کاوشگر خلیج فارس در زمینه تحقیقات دریایی در رشته‌هایی نظیر زیست شناسی دریا و ژئوفیزیک دریا متمرکز خواهد شد، افزود: وزارت علوم پروژه‌های مرتبط با دریا را در اولویت خود قرار داده است و از آنها به طور ویژه حمایت می‌کند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: شرط اصلی استفاده بیشتر از سواحل و دریاها در جنوب کشورمان، شناخت دریاها و ظرفیت‌ آنها و فعال شدن در رشته‌های مختلف علمی مرتبط با دریا در استان‌های ساحلی است و ما این فرآیند را در قالب دانشگاه‌های مادر در استان‌های جنوبی از جمله در استان هرمزگان آغاز کرده‌ایم.

فرهادی گفت: کاوشگر خلیج فارس که امروز در مجتمع دریایی شهید درویشی در بندرعباس مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دارای آزمایشگاه جامع و کاملی است و ما این آزمایشگاه را به طور مستمر با تجهیزات روز تکمیل می‌کنیم تا بستری مطلوب برای توسعه دانش دریایی کشورمان بخصوص با محوریت خلیج فارس و دریای عمان باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کشورهای محدودی توانایی تمرکز بر اعماق دریاها و اقیانوس‌ها برای انجام پژوهش‌های کلیدی در این زمینه را به دست آورده‌اند، تصریح کرد: با ساخت کاوشگر خلیج فارس که به همت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ساخته شده، دریچه‌ای جدید از کار و تلاش در این عرصه گشوده شده است که بدون شک در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای ارزشمند آن نیز خواهیم بود.

وزیر علوم از دانشگاه‌های استان نیز خواست تا با رصد دقیق نیازهای علمی آینده استان، برای مراکز صنعتی، اقتصادی، تحقیقاتی و اجرایی هرمزگان، نیروی مورد نیاز تربیت کنند.

به گزارش فارس، کاوشگر خلیج فارس با 50 متر طول، 10 متر عرض و 12 متر ارتفاع پیش از ظهر امروز در مجتمع دریایی شهید درویشی در غرب شهر بندرعباس مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه