English

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی خبر داد

حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از تولید تجهیزات پزشکی/۴۰ کالای تحریمی ایران

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: پس از اعلام نتایج ریاست‌جمهوری امریکا و روی کارآمدن رییس جمهوری جدید کالاها و تجهیزات پزشکی و بیوتکنولوژی وارد فاز جدیدی از تحریم شدند.

حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از تولید تجهیزات پزشکی/40 کالای تحریمی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی قانعی با اشاره به جزییات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن رییس‌جمهوری جدید آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه ایران صورت گرفت که اقلام آنها در حوزه تجهیزات پزشکی متفاوت است.

وی با بیان اینکه برخی از این تجهیزات در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: از  بهمن ماه امسال 41  قلم کالا برای ارسال به ایران نیازمند مجوز ویژه از خزانه‌داری امریکا است که از این میان تعداد 21 قلم با برنامه‌ریزی و حمایت قبلی معاونت علمی ریاست‌جمهوری و ستاد توسعه زیست‌فناوری، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است و علاوه بر رفع نیاز داخل آمادگی صادرات را دارند.

قانعی اضافه کرد: علاوه بر آن تعداد 6 قلم کالا، تجهیزاتی است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر نمونه‌سازی آنها با موفقیت انجام شده است و در سال‌های آتی تولید صنعتی آنها توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بقیه تحریم‌ها شامل تجهیزاتی است که در کشور تولید نمی‌شوند و ستاد توسعه زیست‌فناوری برنامه حمایتی خود را برای تولید داخلی آنها اعلام خواهد کرد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ادامه داد: تولیدکنندگان و محققان حوزه زیست‌فناوری می‌توانند برای کسب اطلاع از فرایند حمایت از طرح‌های تولیدی تجهیزات زیست‌فناوری به سایت ستاد توسعه زیست فناوری به آدرسwww.biodc.isti.ir  مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه