English

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

سوءاستفاده از صندوق و کشف ۱۲ مورد تخلف توسط دادستانی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از سوءاستفاده از صندوق و کشف ۱۲ مورد تخلف توسط دادستانی خبر داد.

سوءاستفاده از صندوق و کشف ۱۲ مورد تخلف توسط دادستانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمود اسلامیان در همایش نقش آفرینی صندوق‌های بازنشستگی در توسعه فرهنگ بیمه گفت: چند سال با بی تدبیری های دولت قبل تورم دائم روند صعودی داشت و افزایش چشمگیری یافت و این در حالی است که باید با افزایش نرخ تورم حقوق بازنشستگان نیز به نسبت همان افزایش می یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر تورم 30 درصد افزایش یافت و دولت قبل حقوق بازنشستگان را 30 درصد اضافه کرد لطفی نکرده است زیرا تنها قدرت خرید آنها حفظ شده در حالی که اگر افزایش حقوق ها کمتر بود به این قشر ظلم می شد، گفت:  در این دولت تورم کنترل شده اما خسارات بر جای خود باقی است چون اصلا قابل جبران نیست و هزینه این اشتباه را کل جامعه پرداخت می کنند و قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته به همت رئیس‌جمهور ردیفی در بودجه آمد تا بتوانیم به صورت تدریجی حقوق را افزایش دهیم به این ترتیب در سال گذشته 600 میلیارد تومان و برای سال 96 هزار میلیارد تومان به منظور جبران خسارات وارده در دولت قبل در منابع صندوق بازنشستگی کشوری لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در دولت گذشته در همه جا سوءاستفاده هایی شد و صندوق بازنشستگی کشوری از این سوء استقاده مصون نماند تا جایی که 12 مورد تخلف صورت گرفت که به کمک دادستان تهران 10 مورد آن را شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه درصدد وصول و شناسایی تمام تخلفات هستیم زیرا ارقام سوء استفاده یک قران و دو هزار نیستند و متعلق به بازنشستگان است و باید همه آن پس گرفته شوند، گفت: یکی از این تخلفات مربوط به کسی می‌شود که برخی از افراد حداقل 400 میلیارد تومان مال را در منطقه مینی سیتی از آن خود کرده و ما با پیگیری هایی که کردیم توانستیم این خسارات را جبران کنیم و آن را بازپس گیریم.

اسلامیان با اشاره به اینکه ارقام سوءاستفاده شده در دولت قبل متعلق به یک میلیون و 300 هزار بازنشسته است و حق آنها خوردن ندارد، گفت:  در حال حاضر میانگین پرداختی های ما به بازنشستگان یک میلیون و 450 هزار تومان است و متاسفانه در سه سال پیش به جای کمک به صندوق ردیف بودجه تکمیلی حذف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه