English

ظرفیت دانشگاه پزشکی در ایتالیا

دوره های جامع پزشکی ایتالیا از جمله معتبرترین و بهترین دوره های پزشکی در جهان محسوب می شود از این رو ظرفیت دانشگاه پزشکی در ایتالیا محدود می باشد

ظرفیت دانشگاه پزشکی در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری موج، دانشگاه های ایتالیا از سال 2009 میلادی دوره پزشکی را در ایتالیا به زبان انگلیسی به مخاطبین ارائه کردند. دانشگاه پاویا اولین دانشگاه پزشکی تاسیس شده بود و پس از آن دانشگاه های میلان و رم و ناپل نیز این رشته را تدریس کردند. دوره های جامع پزشکی ایتالیا از جمله معتبرترین و بهترین دوره های پزشکی در جهان محسوب می شود از این رو ظرفیت دانشگاه پزشکی در ایتالیا محدود می باشد و متقاضیان از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل در رشته پزشکی به این کشور سفر می کنند.

تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا

برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا باید آزمون ورودی ای به نام آی مت را طی کنید. این آزمون سالی یک بار برگزار شده و ظرفیت پذیرش این آزمون نیز به صورت سالیانه اعلام می شود که به صورت حدودی 70 الی 80 نفر می باشد. یکی از مزیت های تحصیل در ایتالیا این است که آزمون آن در 12 شهر دنیا از جمله دبی برگزار می گردد. سوالات موجود در این آزمون در زمینه ریاضی و فیزیک، شیمی، منطق، زیست شناسی و اطلاعات عمومی می باشد.

چرا برای تحصیل پزشکی به ایتالیا برویم؟

دوره های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می گردد و در کنار آن زبان ایتالیایی نیز آموزش داده می شود تا متقاضیان در صورت علاقه بتوانند این زبان را نیز در کنار تحصیل بیاموزند.

دوره های پزشکی ایتالیا قدمتی 5000 ساله دارند.

شهریه پزشکی در این کشور بسیار پایین بوده و می توان از بورسیه دولت ایتالیا نیز استفاده کرد.

مدرک پزشکی کشور ایتالیا قابل ارائه در کل دنیا می باشد و پس از فارغ التحصیلی بدون آزمون می توانید در انگلستان و کل دنیا فعالیت خود را شروع کنید.

کشور ایتالیا دارای آب و هوایی بسیار عالی بوده و مردمانی بافرهنگ دارد.

در تمامی دانشگاه های ایتالیا برای رفتن به دانشگاه پزشکی برای دانشجویان غیر اروپایی ظرفیت های مشخصی را تعیین کرده اند که این امر شانس ورود به این دانشگاه ها را افزایش می دهد.

شهریه دانشگاه پزشکی ایتالیا

شهریه تعیین شده برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا مطابق با درآمد خانوار محاسبه می شود. همچنین افرادی که شرایط پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور را نداشته باشند می توانند از طریق بورسیه ایتالیا اقدام کنند.

تست آزمون ورودی به دانشگاه پزشکی ایتالیا

تست آی مت یک آزمون تستی 60 سوالی مخصوص افرادی است که قصد ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا را دارند. پیش نیاز تسلط بر زبان انگلیسی در این آزمون وجود ندارد.

برای ورود به دانشگاه تنها آزمون ملاک بوده و معدل تحصیلی تاثیری بر روی رتبه این آزمون نخواهد داشت. همچنین برای ورود به این آزمون هیچ گونه محدودیت سنی وجود نداشته و متقاضیان با هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند. زمان برگزاری این آزمون 100 دقیقه می باشد.

منابع آزمون دانشگاه های ایتالیا

منابع این آزمون پزشکی ایتالیا در کتاب های الفا تست موجود می باشد که به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می شود و می توان آن را به شکل دو کتاب به همراه نمونه سوالات آن را تهیه کرد.

مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا دارای کیفیت بسیار بالایی است و شما با اخذ این مدرک می توانید در تمامی بیمارستان ها مشغول به کار شوید.

برای اقوام درجه 1 پس از پذیرش امکان اقامت وجود دارد.

ایتالیا دارای آب و هوایی بسیار مطلوب است.

هزینه شهریه پزشکی این کشور بسیار مناسب است.

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی از جمله هزینه خوراک، حمل و نقل، بیمه و اسکان تا حدود 600 یورو برای یک نفر و حدود 800 الی 1000 یورو برای متاهل پرداخت می شود.

شرایط تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی از آرزوهای بسیاری از متقاضیان می باشد. برای قبولی در آزمون های ورودی پزشکی که با نام آی مت شناخته می شود باید با دقت تمامی دروس مربوط به این آزمون را مطالعه نمایید. در صورت قبولی در این آزمون هزینه تحصیل و اسکان دانشجو رایگان می باشد و از این طریق شما می توانید به راحتی و بدون دغدغه به تحصیل خود در ایتالیا ادامه دهید. از جمله دانشگاه هایی که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی را دارند می توان به دانشگاه میلان، باری، ساپینزا رم، دانشگاه دوم ناپل و دانشگاه تورورگاتا اشاره کرد.

جشن های دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا دارای فستیوال ها و جشن های بسیار جالب و حیرت انگیزی است که شرکت در این جشن ها می تواند بهترین خاطرات را برای شما رقم بزند. از جمله جشنواره های معروف و پرطرفدار این دانشگاه ها می توان به کارناوال ایتالیایی، یکشنبه های عید پاک و روز زن و روز مرد اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

بورسیه هزینه مالی بلاعوض بوده که به دانشجویان بین المللی و بومی تعلق می گیرد. بورسیه های ایتالیا به دو دسته بورسیه های استانی و بورسیه های دانشگاهی تقسیم بندی می شود. تسلط بر زبان بر روی پذیرش بورسیه استانی موثر است. جهت دریافت بورسیه دانشگاهی رزومه شما توسط اساتید مربوطه بررسی شده و میزان بورسیه برای شما تعیین خواهد شد.

مجوز کار دانشجویی در ایتالیا

داشتن یک مهارت و تسلط به زبان انگلیسی و خصوصا زبان ایتالیایی کمک زیادی به پیدا کردن یک شغل دانشجویی مناسب می کند. در صورتی که مهارت شما با رشته تحصیلی متناسب باشد زمینه بهتری فراهم خواهد شد. اغلب دانشجویان ایتالیا برای داشتن رزومه در آن جا مشغول به کار می شوند. شرایط کار برای دانشجویان ایرانی کمی سخت تر بوده و اجازه کار بیش از بیست ساعت در هفته را ندارند و همچنین نمی توانند در روزهای تعطیل کار کنند.

خوابگاه در ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه: از جمله کم هزینه ترین محل برای اقامت در ایتالیا استفاده از خوابگاه های دانشگاه می باشد. این خوابگاه ها معمولا در نزدیکی دانشگاه ها بوده و امکانات آن نظیر بوفه، اینترنت، سالن مطالعه و ... به صورت 24 ساعته در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

خوابگاه دانشجویی خصوصی: این دانشگاه ها تحت پوشش دانشگاه نبوده و به همین دلیل هزینه بالاتری دارد. این خوابگاه ها دارای یک تخت و یا دو تخت است و معمولا به صورت آپارتمانی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه