English

در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد؛

آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از تصویب آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی

به گزارش خبرگزاری موج، رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در همایش توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی استان که در دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی برگزار شد اظهارکرد: براساس نظر کار‌شناسان بزه، طلاق و اقدام به جرم در کودکانی که دوره پیش دبستانی را با موفقیت پشت سر گذرانده‌اند، کمتر بوده و اکثر این کودکان درآینده افراد موفقی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دوره پیش دبستانی دوره‌ای تخصصی و حرفه‌ای بوده و درصورت نبود مربیان متخصص، این دوره، سامان نمی‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش بهره هوشی در کشور به عنوان زنگ خطر برای مربیان دوره پیش دبستانی خاطرنشان کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین دستاورد نظام آموزش و پرورش بوده و براساس دستور معظم له، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است.

فضلی با بیان اینکه سرنوشت کودکان در دستان مربیان دوره پیش دبستانی است، خاطرنشان کرد: با وجود غیر اجباری بودن دوره رسمی پیش دبستانی در آموزش و پرورش، آموزش‌های آن باید منعطف و سیال باشد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید بر توسعه آموزش دوره پیش دبستانی درمناطق محروم دو زبانه وحمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر مناطق افزود: ۱۶ نهاد و ۱۸موسسه قرآنی کار پیش دبستانی انجام می‌دهند که درصورت عدم تبعیت از قوانین آموزش و پرورش این فرصت‌ها به عنوان تهدید تلقی می‌شود.

فضلی تاکیدکرد: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر عملیاتی کردن استقرار مدیریت یکپارچه از مهرماه امسال، بر توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی تاکید داشته وعلاوه بر افزایش دوره‌های غیر دولتی در شهر‌ها و مناطق برخوردار، مناطق کم برخوردار و محروم نیز به صورت دولتی اداره می‌شود.

وی با تاکید براهمیت تقویت باورهای فرهنگی در دوره پیش دبستانی یادآور شد: آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی تهیه و کلیات آن در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

فضلی تربیت در دوران کودکی را مثل حکاکی بر روی سنگ دانست و تصریح کرد: مبنای تعلیم و تربیت دینی و معنوی در دوره پیش دبستانی بوده و ایجاد محیط دینی و معنوی، تاثیر بسزایی در آموزش‌های تربیت دینی کودکان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر