English

رشد بیش از ۱۰۶ هزار نوآموز در مناطق دو زبانه

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از رشد نوآموزان مناطق دو زبانه از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۶ هزار نفر در سال ۹۴ خبر داد.

رشد بیش از ۱۰۶ هزار نوآموز در مناطق دو زبانه

به گزارش خبرگزاری موج، رخساره فضلی در نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران حوزه معاونت آموزش ابتدایی که در ساختمان مرحوم علاقه مندان برگزار شد، به راهکار ۱-۵ و ۳-۵ سند تحول بنیادین، در خصوص جایگاه آموزش و پرورش پیش دبستانی اشاره و اظهار داشت: تا قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید پیش دبستانی از رویکرد غیردولتی صرف و بی‌برنامگی برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این دفتر به آسیب‌شناسی وضع موجود پیش دبستانی از حیثملی، قانونی، آموزشی از ابتدای دولت جدید پرداخته است، تصریح کرد: استقرار مدیریت یکپارجه پیش دبستانی، توسعه کمی و کیفی این دوره با رویکرد آمایش سرزمین از مولفه‌های مهم در فرایند برنامه ریزی فعالیت‌های دفتر بوده که با قوت بیشتر درحال اجرا ست.

وی با بیان اینکه اجرایی کردن دوره پیش دبستانی نیازمند توجه ویژه به تمام مناطق برخودار، نیمه برخودار و مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دولت یازدهم از ابتدای کار خود با ترسیم مدل مفهومی استقرار دوره وتبیین طیفی از ۱۰۰ درصد دولتی تا ۱۰۰درصد غیردولتی براساس میزان محرومیت اقدامات قابل توجهی ارائه کرده است.

فضلی به مصوبات معاونت حقوقی ریاست جمهوری و کمیسیون تعلیم وتربیت مبنی براخذ مجوز سایر دستگاه‌ها در خصوص فعالیت مهدهای کودک از وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: دفتر آموزش پیش دبستانی به منظور عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اهداف کلان سند تحول بنیادین آیین نامه اجرایی این دوره را تدوین کرده وهم اکنون در دستورکار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی به ظرفیت‌های کلاس‌های چند پایه و مقایسه تعداد نوآموزان در سال‌های ۹۲ و ۹۴ اشاره کرد وافزود: روند رو به رشد نوآموزان مناطق دو زبانه از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۶ هزار نفر در سال ۹۴ رسیده است.

فضلی تدوین نظام جامع شایستگی حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی و مداخله بهنگام درآموزش و تربیت نوآموزان دارای نیازهای ویژه را از اولویت‌های دفتر آموزش پیش دبستانی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر