English

بسیج مردمی به تمامی عراقی‌ها تعلق دارد

وزیر خارجه عراق با بیان این‌که بسیج مردمی به تمامی عراقی‌ها تعلق دارد، تأکید کرد که نیروهای این تشکیلات در عملیات آزادسازی موصل مشارکت می‌کنند.

بسیج مردمی به تمامی عراقی‌ها تعلق دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از السومریه‌نیوز، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در سخنانی در واشنگتن، تصریح کرد که عملیات پاکسازی شهرهای عراق از تروریسم، یک عملیات کاملا عراقی است و ما در وهله نخست بر نیروهای خود، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های خودمان تکیه می‌کنیم و پس از آن با طرف‌های دیگر چه مستشاران و چه کسانی که از ما پشتیبانی هوایی کردند، هماهنگ می‌شویم.

الجعفری یادآوری کرد: عملیات فلوجه به دست خود عراقی‌ها و با عقل آن‌ها صورت گرفت. ما از کمک کشورهای دیگر بی‌نیاز نخواهیم شد؛ چرا که آن‌ها امکانات دارند خصوصا این‌که این جنگ، سنتی نیست. ما از امکانات و توانایی این کشورها از جمله آمریکا استفاده می‌کنیم اما این نیروهای مسلح عراق بودند که با تصمیم خود پیروز شدند.

وزیر خارجه عراق درخصوص تفنگداران دریایی آمریکایی گفت: «هیچ چیزی وجود ندارد که بتوان آن را بر عراقی‌ها تحمیل کرد. ما این توافق را پس از نشست جده و بعد پاریس در نشست سال ۲۰۱۴ در نیویورک امضا کردیم و طرف‌های ائتلاف ضد داعش به آن پایبند هستند.»

وی در خصوص نقش نیروهای بسیج مردمی(الحشد الشعبی) در موصل گفت: «نیروهای بسیج مردمی بخشی از مردم عراق هستند و به یک منطقه یا به موصل یا به اربیل تعلق ندارند بلکه متعلق به همه عراقی‌‌ها هستند. موصل دومین شهر بزرگ عراق بعد از بغداد است که از سوی داعش اشغال شده است ولی این وظیفه ماست ما تمامی امکاناتمان را برای آزادی آن بسیج کنیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی