English

احتمال برداشته شدن تحریم های روسیه وجود دارد

رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با همتای اوکراینی خود از احتمال برداشته شدن تحریم های روسیه در صورت اجرای توافق مینسک توسط این کشور خبر داد.

احتمال برداشته شدن تحریم های روسیه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از تاس، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با «پترو پروشنکو»، همتای اوکراینی خود اعلام کرد که در صورت آمادگی روسیه، مذاکرات نورماندی ۴ برگزار خواهد شد.

«فرانسوا اولاند» گفت: «پروشنکو»، من و «مرکل» اعلام می کنیم که در صورت آمادگی «پوتین»، ما تمهیدات لازم برای برگزاری دور جدید مذاکرات نورماندی را فراهم می کنیم.

«پروشنکو» نیز گفت: اوکراین پیشنهادهایی را برای ارائه در این جلسه احتمالی آماده کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: تبادل زندانی ها و نقشه راه با تمرکز بر مسائل مربوط به ثبات و ضمانت و لزوم تطبیق با وظایف تعیین شده در فرآیند(مذاکرات) مینسک باید به خوبی بحثشوند.

این در حالیست که روز گذشته، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در مورد گزارش های منتشر شده از آماده بودن روسیه برای شرکت در این مذاکرات گفت که این در حال حاضر غیر ممکن است.

فرانسوا اولاند در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد تحریم های روسیه گفت: احتمال برداشته شدن تحریم های روسیه بستگی به مذاکرات مینسک دارد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن کامل مفاد قرارداد مینسک افزود: در حال حاضر طرف ها به مرحله ای مهم در مورد مسائل امنیتی دونباس رسیده اند. در مورد امنیت ما تغییرات مهمی را شاهد بوده ایم.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد: ما به رصد اوضاع ادامه خواهیم داد و اگر مینسک ۲ اجرایی شود می توانیم پیش بینی کنیم که تحریم ها به صورت پله پله برداشته خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه