English

تمجید صهیونیست‌ها از وزیر خارجه مصر

وزیر خارجه مصر که اخیرا به سرزمین اشغالی سفر کرده و با مقامات صهیونیست در قدس اشغالی دیدار کرده بود این بار با تبرئه این رژیم از تروریسم مورد تمجید صهیونیست‌ها قرار گرفت.

تمجید صهیونیست‌ها از وزیر خارجه مصر

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن تمجید از سخنان وزیر خارجه مصر، نوشت که پاسخ سامح شکری به سوال دانش آموزان دبیرستانی در خصوص تروریستی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تعبیر قوی و نشاندهنده تغییر موضع مصر در قبال تل آویو است.

به نوشته این روزنامه سامح شکری یکی از بارزترین شخصیت های مصری است که اخیرا به اسرائیل سفر کرده بود و دیروز یکشنبه در پاسخ به سوال دانش آموزان دبیرستانی درباره اینکه اقدامات اسرائیل تروریستی است؟ مدعی شد که ارتباطی بین اسرائیل و سازمان های تروریستی نیست.

بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به این سوال که آیا قتل کودکان فلسطینی توسط اسرائیل اقدام تروریستی است، پاسخ داد: مادامی که توافق بین المللی درباره تعریف مشخص تروریسم وجود ندارد، نمی توان آن را تروریسم دانست، برخی اصطلاحات بین المللی مانند تروریسم دولتی وجود دارد که برخی کشورها علیه ملت های خارج از مرزها و یا سرکوب معارضین در داخل مرزها استفاده می کنند اما اینها در چارچوب سیاسی است.

شکری با این حال مدعی شد که مصر اهمیت ویژه ای برای مساله فلسطین قائل است و در تلاش برای نزدیک کردن نقطه نظرات دو طرف فلسطینی و صهیونیستی به یکدیگر و تشویق آنان به تلاش برای دست یابی به راه حلی برای منازعه فلسطینی صهیونیستی است اما به سبب اراده سیاسی رژیم صهیونیستی، نقش جامعه بین الملل و توان فلسطینیان این امر تا حدی پیچیده است.

وی تصریح کرد که ما خواستار اقتصادی پررونق برای فلسطینیان به دور از فشارهای خارجی هستیم و در چارچوب سازمان ملل و روابطمان با تمامی طرف ها برای این امر مهم تلاش خواهیم کرد تا در نهایت کشور فلسطین تشکیل شود و با توجه به تاریخ رژیم صهیونیستی، این رژیم جامعه ای است که دو عنصر امنیت و آسایش در آن وجود دارد و از سال ۱۹۴۸ همچنان در تلاش برای سیطره بر اراضی فلسطین به منظور تامین امنیت خود بوده است.

وزارت خارجه مصر تاکنون واکنشی به اظهارات سامح شکری نشان نداده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه