English

هند در تامین نیازهای نظامی افغانستان جسورتر باشد

«حامد کرزای» ‌رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: هند در کمک نظامی خود به نیروهای امنیتی افغانستان جسورتر باشد و نگران خشم پاکستان نباشد.

به گزارش خبرگزاری موج، «حامد کرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: هند باید در تأمین نیازهای نظامی افغانستان جسورتر باشد و نگران خشم احتمالی پاکستان در خصوص این موضوع نباشد.

وی که این روزها در هند بسر می برد افزود: هند می ‌تواند امکانات دفاعی، سخت‌ افزار های نظامی و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را فراهم کند.

کرزای با کم اهمیت دانستن نگرانی احتمالی پاکستان از این مسئله تصریح کرد: هند باید ملاحظات و منافع خود را داشته باشد و نسبت به روابط خود با افغانستان آگاه و هوشیارتر عمل کند.

وی خطاب به دهلی ‌نو گفت: امکانات از شما، نیروی انسانی از ما، ما(شهروندان افغانستان) نمی ‌خواهیم نظامیان هندی در افغانستان باشند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان ضمن حمایت از اظهارات(نارندرا مودی) نخست‌ وزیر هند، در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: این ایالت به شدت از فعالیت گروه‌های افراطی رنج می ‌برد که موجب نگرانی مردم این منطقه شده است.

این در حالی است که کرزای در زمان ریاست‌ جمهوری افغانستان فهرستی از نیازهای نظامی افغانستان مانند بالگرد نظامی، تانک و توپخانه را یک سال قبل از برنامه خروج نیروهای ناتو را در اختیار هند قرار داده بود.

«قدم شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز چندی قبل به منظور رایزنی در مورد ارسال بالگرد های نظامی با مقامات دهلی ‌نو، به هند سفر کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه