English

اختلاف غنی و عبدالله صدای فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را هم در آورد

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به آغاز مجدد اختلافات میان رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان واکنش نشان داد.

اختلاف غنی و عبدالله صدای فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را هم در آورد

به گزارش خبرگزاری موج، ژنرال نیکولسن فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که تنش هاى سیاسی نباید دستارودها در بخش امنیتی را در افغانستان تضعیف کند.

وی که در یک نشست خبرى صحبت مى‌کرد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: مأموریت آموزشی ناتو یا حمایت قاطع از روندهای سیاسی افغانستان حمایت می‌کند. وی در ادامه اظهار داشت: پیام ما به تمام کسانی که در روندهای سیاسى افغانستان دخیل هستند این است که در روندهاى سیاسی دستاوردهای بخش امنیتى را ضعیف و بی‌ثبات نکنند. فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در ادامه گفت: در این اواخر میان رئیس‌جمهور غنی و رئیس اجرایی عبدالله اختلافات سیاسی به وجود آمده است که ارگان های امنیتی افغانستان در نه ماه گذشته دستاورد قابل ملاحظه‌ای داشته و باید این دستاوردها حفظ شود. اختلافات میان غنی و عبدالله پس از آن بالا گرفت که رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در نشستی انتقادات تندی را متوجه رئیس‌جمهور این کشور کرد و گفت که در جریان سه ماه گذشته به وی وقت ملاقات با اشرف‌غنی داده نشده است. همچنین عبدالله، رئیس‌جمهور کشورش را به بی‌حوصلگی متهم کرد و ادعا نمود که در بخش عملی کردند تفاهمنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان سهل‌انگاری و غفلت می‌کند. با این حال ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان گفته ها عبدالله را رد کرد و آن را خلاف اصول حکومتداری خواند. پس از این تنش ها شب گذشته غنی و عبدالله با هم دیدار کردند و قرار است که امروز و فردا نیز هر دو رهبر حکومت وحدت ملى افغانستان دیدارهایی داشته باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه