English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

اختصاص مقام اول انگور باکیفیت در کشور به آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اشتغال بیش از 30 هزار بهره بردار در چرخه تولید انگور در آذربایجان غربی خبر داد.

اختصاص مقام اول انگور باکیفیت در کشور به آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری موج، عبداله فتح اله زاده گفت: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از 30 هزار بهره بردار به طور مستقیم و 30هزار نفر به صورت غیرمستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می‌‌کنند.

وی اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات انگورآبی و دیم استان 21 هزارو 266 هکتار است و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 176 هزار و 265 تن از باغات استان انگور برداشت شود.

فتح اله زاده افزود: آذربایجان غربی پنجمین تولید کننده انگور در سطح کشور است ولی از نظر کیفیت محصول و سطح باغات داربستی مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است .

وی ادامه داد: سطح زیر کشت باغات انگور آبی بارور 15 هزار و 583 هکتار و غیر بارور 828 هکتار است که در مجموع از 16هزار و 411 هکتار سطح زیر کشت باغات انگور آبی در حدود 7 هزار هکتار آن را باغات مدرن تشکیل می دهد.

فتح اله زاده اظهارک رد: از محصول تولیدی بالای 20 هزارتن در سردخانه‌ها ذخیره سازی شده ودر خارج از فصل تولید عرضه بازار مصرف داخلی و خارجی می شود و حدود 30 هزار تن بصورت تازه خوری به بازارهای خارج از کشورصادر می شود و در حدود 60 هزارتن نیز جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: از این میزان در حدود 40 هزار تن به کشمش تبدیل می شود و مابقی به مصارف خانگی که عموماً به شیره ، کشمش آفتابی وغیره تبدیل می شود.

وی اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات انگوردیم استان بارور4 هزارو 446 هکتاروغیربارور 387 هکتار است که بیش از 95 درصد آن در شهرستان سردشت و مابقی در سایر شهرستانها کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تولید باغات انگور دیم استان 24 هزارو 577 تن پیش بینی شده است که از این مقدار بیش از 70درصد جذب صنایع و مابقی بصورت تازه خوری و تبدیل به دوشاب به مصرف می رسد.

وی تاکید کرد: به دلیل سرمازدگی زمستانه محصول تولیدی سال جاری نسبت به سال گذشته در حدود 38درصد ازکاهش برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: در استان بالای 52 رقم انگور وجود دارد ولی عمده محصول تولیدی را بی دانه سفید و بی دانه قرمز و سیاه سردشت تشکیل می دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه