English

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه:

جشنواره انگور درسال های آینده در ابعاد بزرگتر برگزار خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه درمراسم اختتامیه پنجمین جشنواره انگور گفت جشنواره انگور درسالهای آینده در ابعاد بزرگتر برگزار خواهد شد، افزود: استقبال مردم با ترافیک چند ساعته نشانه قدرشناسی آنها است.

جشنواره انگور درسال های آینده در ابعاد بزرگتر برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، رسول اصغرزاده در آیین اختتامیه جشنواره انگور که در دهکده گردشگری چی چست برگزار شد با اشاره به اینکه مردم با وجود تمامی مشکلات مثل ترافیک چندساعته و ازدحام و همچنین وجود قسمتی جاده خاکی، از این جشنواره استقبال چشمگیری کردند، گفت: برای برگزاری مطلوب این جشنواره تمامی ارکان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه زحمات بسیاری متقبل شده اند.

رئیس شورای شهر ارومیه تصریح کرد: تلاش مجموعه شهرداری ارومیه این است که دهکده ساحلی چی چست تبدیل به مجموعه ای شود که ارومیه با آن بیشتر شناخته شده و امید است که در آینده ای نزدیک به این آرزو و آرمان برسیم.

وی با اشاره به اینکه دهکده ساحلی چی چست در سال های گذشته همانند یک ویرانه بود، افزود: این در حالی است که هم اکنون با همت شهرداری ارومیه روز به روز مجهز و دارای امکانات مختلف شده و تبدیل به پایگاه اجتماعی شهر می شود تا عموم شهروندان بتوانند از آن استقبال کنند.

اصغرزاده با تاکید بر اینکه زندگی مردم شهر ارومیه با انگور، شیره آن، دوشاب، کشمش، غوره، برگ دلمه و سبزه پیوند خورده است، اظهار داشت: زمانی اقتصاد  این شهر را کارخانه های انگور و مرتبط با انگور بر عهده داشتند، اما متاسفانه هم اکنون این واحدها به طور کامل دچار تعطیلی شده و از سوی دیگر باغ های انگور به شکل ناجوانمردانه روز و شب به صورت قانونی و غیرقانونی در سایه تفکیک از بین رفته است.

رئیس شورای شهر ارومیه  افزود بنابراین ، لازم بود که به انگور اهمیت داده شده  آن اینکه با برگزاری جشنواره میان مردم و سنت های گذشتگان و آداب و رسوم آنها مجددا آشتی برقرار شود.

وی تصریح کرد: امید است در سال های آینده، جشنواره انگور به شکل دیگر و بهتر و گسترده تر از امسال برگزار شده و در سایه آن اقتصاد شهری ارومیه در سایه انگور و سایر منابع خدادادی طبیعی، گردشگری و سرمایه گذاری  در این شهر تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته صادرات انگور در ارومیه دو هزار تن بوده است بیان کرد: این در حالی است که براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی استان این رقم در سال گذشته به ۳۰ هزار تن رسید که یکی از این علل، از اثرات برگزاری جشنواره انگور بوده است.

رئیس شورای شهر ارومیه با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه مجموعه جهاد کشاورزی به عنوان سازمان متولی نسبت به جشنواره انگور کم لطفی کرد، در حالی که باید ضمن مبارزه با آفت، برای انگور بازار فروش یافت می کرد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن در اختیار قرار دادن غرفه ها به صورت رایگان در اختیار غرفه داران، آداب و سنن شهر را به صورت مطلوب برای مردم به نمایش گذاشت که جای تقدیر دارد.

رئیس شورای شهر ارومیه با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره انگور  اقدام بزرگی در ارومیه بود، گفت: در نخستین روزی که کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه تشکیل جلسه داد، برای این شهر چند برنامه مهم به تصویب رسید که براساس آن باید در سال ۱۳۹۹ شمسی و ۲۰۲۰ میلادی، این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و تمامی رسانه ها و شهرداری ارومیه، سازمان و ارگان ها و مردم نیز به آن ورود کنند.

وی افزود: علاوه بر آن مصوب شد که ارومیه ۲۰۲۰ تبدیل به یک شهر نمونه گردشگری شده تا مردم شهر ارومیه از عواید اقتصادی آن منتفع شوند.

اصغرزاده بیان کرد: امید است که روزی شورای شهر بتواند مجوز تسهیلات بدهد تا بخش خصوصی بتواند مراکز اقامتی و هتل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان باید جشنواره های خاص ورزشی و بین المللی برگزار کند بیان کرد: امروز شاهد مقام آوری تیم ملی والیبال نوجوانان در دنیا  هستیم که چند از بازیکنان با استعداد ارومیه نیز در آن توپ می زنند و نیز قاریان کشوری از ارومیه نشانه ظرفیت های بالای استعداد های شهر ارومیه است.

رئیس شورای شهر ارومیه در پایان از همه نیروهای شهرداری در برگزاری جشنواره و ایجاد شورو نشاط برای مردم قدردانی نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه