English

نماینده ارومیه مجلس شورای اسلامی:

یک سوم تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب پیرانشهر حفر شده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از اتمام حفر یک سوم از طول انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبرداد .

یک سوم تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب پیرانشهر حفر شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سید هادی بهادری گفت: طول این تونل 36 کیلومتر است و تا به امروز 12 کیلومتر آن بوسیله 2 دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) حفاری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار حفاری از 4 جبهه در حال انجام است، اضافه کرد: حفاری از طرف ورودی و خروجی تونل بوسیله دستگاههای حفاری مکانیزه  (TBM) صورت می گیرد و همچنین از وسط تونل به صورت دستی و انفجار عملیات بازگشایی مسیر به سمت ورودی و خروجی تونل پیش می رود.

نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس اظهار کرد: علی رغم  توپوگرافی  سخت  و  خشن منطقه  و تحت فشار بودن  و  آسیب دیدن مکرر دستگاه های حفاری و نهایتا کند شدن ادامه عملیات حفاری ، سرعت حفاری طبق برنامه زمان بندی شده تقریبا  مطلوب  است.

سید هادی بهادری یادآور شد: حدودا  یک و نیم سال است که  کار حفاری این تونل  انتقال  آب آغاز شده و مطابق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1398 به  اتمام  می رسد و بعد از اتمام طبق وعده ی دولت در سال 1398 شاهد انتقال حدود 600 میلیون متر مکعب آب از حوزه های جنوب استان به دریاچه ارومیه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح تا به امروز حدود 400 میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن نیز 1000 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه