English

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

بهره برداری از ۵۴ کیلومتر راه ایمن و یک هزار واحد مسکن مهر

54 کیلومتر راه ایمن و یک هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت به بهره برداری می رسد

بهره برداری از 54 کیلومتر راه ایمن و یک هزار واحد مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: احداث تقاطع محور خوی قطور رازی به طول یک کیلومتر با اعتبار  60 میلیارد ریال از مهمترین پروژه های افتتاحی در هفته دولت است.

ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح های در کاهش تصادفات و ایمن سازی محورهای ارتباطی استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: شش کیلومتر از طرح احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب با اعتبار 40 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

وی به تکمیل طرح روکش آسفالت در 15 کیلومتر از محور شاهین دژ به تکاب اشاره کرد و  احداث و آسفالت 20 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 39 میلیارد و 700 میلیون ریال و بهره مندی ساکنان هفت روستا از راه ایمن را از دیگر پروژه های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت عنوان کرد.

مبارک قدم همچنین از افتتاح یک هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این تعداد مسکن مهر در شهرهای ارومیه،بوکان، تکاب، سلماس، نقده، مهاباد، سلماس و میاندوآب به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دو پروژه در حوزه ساخت تاسیسات و سازمانهای دولتی جهت تجهیز به دستگاه بهره بردار تحویل داده شده است، افزود: کارهای ساخت و ساز یادمان مصدومان شیمیایی سردشت و اردگاه زارعان خوی با اعتبار 36 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

مبارک قدم ادامه داد: همچنین دو پروژه احداث کتابخانه عمومی خوی و مدرسه 12 کلاسه وکیل آباد ارومیه در قالب طرح های ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی  آماده بهره برداری است.

این مقام مسئول از آغاز عملیات اجرایی  9 پروژه باز آفرینی پایدار شهری خبر داد و اظهار کرد: ساخت خانه سلامت، سالن ورزشی، مدرسه 12 کلاسه ارومیه و تامین روشنایی معابر از جمله پروژه های بازآفرینی پایدار شهری است که براساس نیازهای مناطق حاشیه شهر و با هم اندیشی اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اجرا می شود.

مبارک قدم در خصوص روند کلی طرح ملی ساخت راه آهن مراغه- ارومیه به طول 182 کیلومتر تصریح کرد: 84 کیلومتر از این طرح به بهره برداری  رسیده و پیشرفت اجرایی عملیات زیرسازی راه آهن مراغه- ارومیه، 92 درصد است.

وی افزود:   عملیات ریل گذاری به شکل مکانیزه و دستی در حد فاصل ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه درحال اجراست.

مبارک قدم، جابه جایی لوله نفتی  و آزادسازی اراضی را مهمترین دلیل  ایجاد وقفه در اجرای عملیات ریل گذاری قطعه آخر راه آهن مراغه- ارومیه دانست که با مساعدت شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل در حال رفع مشکل پیش آمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه