English

تمامی ارگان های مرتبط با امور جوانان باید در ارائه آموزش های قبل از ازدواج هم سو عمل کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمامی ارگان های مرتبط با امور جوانان باید در ارائه آموزش های قبل از ازدواج به صورت یکسان سازی شده و هم سو عمل کنند.

تمامی ارگان های مرتبط با امور جوانان باید در ارائه آموزش های قبل از ازدواج هم سو عمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رادفر در ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: تمامی ارگان های مرتبط با امور جوانان باید در ارائه آموزش های قبل از ازدواج به صورت یکسان سازی شده و هم سو عمل کنند تا از فعالیت های جزیره ای جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: مسوولان ثبت احوال استان باید در گزارش آماری خود علاوه بر ارائه آمار و ارقام، گزارشی در خصوص شهرها و مناطق آسیب پذیر در موضوع طلاق نیز ارائه دهند تا بهتر بتوانیم چالش ها و مشکلات را رصد کرده و در راستای حل و فصل آن بکوشیم.

رادفر بیان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه علیمه و روحانیت نیز می تواند راهکاری مناسب در جهت ارشاد و راهنمایی جوانان و زوج های جوان در جلوگیری و پیشگیری از افزایش آمار طلاق باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید بستری را فراهم کنیم که مردم و به ویژه جوانانی که در آستانه ازدواج و شروع زندگی مشترک هستند، برای بالا بردن آگاهی و دانش خود در زمینه ازدواج سالم و پایدار احساس نیاز کنند و این فرهنگ سازی می تواند با همکاری اصحاب رسانه و صدا و سیما فراهم شود.

وی افزود: مراکز مشاوره دولتی نباید صرفا جهت رفع تکلیف عمل کنند بلکه باید در راستای کاهش آمار طلاق و افزایش آمار صلح و آشتی زوجین در معرض طلاق قدم بردارند و ناجی خانواده های مشکل دار باشند.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: ادغام حوزه ورزش و جوانان کاری غیر کارشناسی بوده و موجب مغفول ماندن امور جوانان شده است.

وی اظهار کرد: بودجه سالیانه حوزه جوانان استان به اندازه اعتبار یک هیات ورزشی نیست و این امر ما را با مشکل مواجه کرده است.

چمن گلی بیان کرد: هم اکنون ۷۳ سمن و تشکل مردمی جوانان در زمینه های مذهبی، علمی، پژوهشی، هنری، گردشگری، کارآفرینی و کسب و کار در سطح استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بزرگ ازدواج، کارگروه تخصصی جوانان، نشست جوانان با مسوولان و آموزش ازدواج از جمله برنامه های هفته جوانان در شهریور ماه امسال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه