English

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

۱۷۲ میلیون دلار صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس انجام شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مجموع صادرات قطعی این منطقه در سال گذشته ۱۷۲ میلیون دلار و صادرات مجدد آن ۱۹ میلیون دلار و واردات ۱۰۴ میلیون دلار است که نشان از مثبت بودن تراز تجاری این منطقه دارد.

۱۷۲ میلیون دلار صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس انجام شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

،  مجید کیانی در نشست هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با فعالین اقتصادی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ما به این ارقام راضی نیستیم و یکی از دلایل تشویق واحدها به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، افزایش صادرات و بهبود تراز تجاری است.

وی ادامه داد: با نقطه آرمانی فاصله زیادی داریم اما در شرایط فعلی حداقل در ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ارس به همت سرمایه‌گذاران، فعالین اقتصادی و همراهی مسئولین، بین سایر مناطق آزاد در رتبه اول ایستاده است

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به آمار صادارت و واردات گمرک جلفا و نوردوز اشاره و خاطرنشان کرد: آمار صادرات سال گذشته گمرک جلفا، ۱۹۴ میلیون دلار و واردات آن ۸۶۹ میلیون دلار است که ربطی به منطقه آزاد ارس ندارد و اگر منطقه آزاد هم نبود این گمرک واردات و صادرات خود را انجام می‌داد.

وی با اشاره به اینکه آمار صادرات گمرک نوردوز ۱۴۳ میلیون دلار است،خاطرنشان کرد: وارداتی هم از این گمرک صورت نمی‌پذیرد.

کیانی با تاکید بر اینکه ارائه آمارهای غلط و خدشه به تراز تجاری ارس، ضربه به بخش خصوصی است، یادآور شد: معافیت مالیات ارزش افزوده برای فعالین اقتصادی مستلزم تایید محصور شدگی و تراز تجاری مثبت است و انکار این واقعیت، تولیدکنندگان را متضرر می‌کند.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد ارس ۲۵۱ واحد فعال صنعتی و ۱۶۰ واحد صنعتی در حال ساخت دارد، افزود: ۷۶ واحد کشاورزی نیز که بیشتر در بخش گلخانه‌ای فعال هستند و ۳۹ واحد کشاورزی نیز در حال ساخت است.

کیانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد جهش سرمایه‌گذاری در ارس بودیم، اعلام کرد: سال قبل یک میلیون و ۲۰ هزار میلیارد رسال تقاضای سرمایه‌گذاری داشتیم که ۷۰۰ هزار میلیارد ریال آن به تایید سازمان رسید و نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد ریال آن محقق شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه