English

استاندار آذربایجان شرقی:

تحرک اقتصادی با رویکرد گردشگری اولویت است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره مندی کافی از مزیت ها و داشته های مهم گردشگری، گفت: ایجاد تحرک اقتصادی با رویکرد گردشگری از این مسیر پردرآمد یکی از اولویت های اصلی مدیریت استان است و همه دستگاه ها موظف و مکلف در این زمینه هستند.

تحرک اقتصادی با رویکرد گردشگری اولویت است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، رونق بخش گردشگری را سیاست اصلی و قطعی آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصادی اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در استان برای سالجاری کلید خورده است و دستگاه‌های متولی این بخش باید برای تحقق هدف یاد شده تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: امسال به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، میزان ورود مسافر و گردشگر به آذربایجان شرقی نسبت به سال های قبل افزایش نداشته است، اما با توجه به سیاست قطعی استان مبنی بر رونق بخش گردشگری، لازم است برای افزایش جذب گردشگر در ایام نوروز سال آینده از حالا برنامه‌ریزی شود.

رحمتی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و آثار تاریخی و طبیعی و ابنیه های فرهنگی و تمدنی منحصر به فرد در آذربایجان شرقی، یادآور شد: هدف ما این است که از رهگذر صنعت گردشگری تحرک جدی در مجموعه اقتصادی استان ایجاد کنیم و بر این اساس همه باید خود را در این زمینه مکلف بدانند.

وی تامین امنیت سفر را یکی از عوامل محوری در توسعه صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: امنیت سفر در گرو توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ و نقل است که بر این اساس تعداد ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی شناسایی و ۱۰ نقطه اصلاح شده و بقیه نیز تا پایان سال باید اصلاح شود.

رحمتی بهره برداری از بخشی از پروژه‌های راه‌سازی آذربایجان شرقی طی امسال را از دیگر برنامه های محوری برای توسعه صنعت گردشگری و تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه اعلام کرد.

وی از خدمات و تلاش‌های فرمانداران و ۲۷ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در خدمت‌رسانی بهینه و مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی، اضافه کرد: موج اول سفرهای نوروزی این هفته به پایان رسیده و از آخر هفته جاری شاهد موج دوم سفرها خواهیم بود و یک موج سفر نیز در تعطیلات عید فطر خواهیم داشت که بر این اساس باید آمادگی خود را حفظ کنیم، تا شاهد حوادث ناگوار جاده ای نباشیم و خدمات شایانی به مسافران ارائه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در استان طی ایام تعطیلات نوروزی، گفت: هرچند میزان فوتی‌ها نسبت به سال قبل افزایش ندارد، اما کاهش معناداری هم در این خصوص مشاهده نمی شود و لازم است همه فرمانداران و دستگاه‌های مسئول امکانات خود را بسیج کنند تا در ایام باقیمانده از تعطیلات سفرها در فضایی امن و آرام انجام بگیرد.

رحمتی بر اهتمام جدی همه مدیران برای نظارت بر عملکرد نیروهای تحت امر خود تاکید و اظهار کرد: مدیران و فرمانداران در این ایام حضور میدانی بیشتر و موثرتری باید داشته باشند و بحث نظارت را جدی بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه