English

عذرخواهی استاندار آذربایجان شرقی از شهروندان تبریزی به خاطر قطعی آب

استاندار آذربایجان شرقی در پی قطع آب در برخی از مناطق تبریز در نخستین روز از سال جدید، از شهروندان این کلانشهر عذرخواهی کرد.

عذرخواهی استاندار آذربایجان شرقی از شهروندان تبریزی به خاطر قطعی آب
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی در بازدید از شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، با ابراز تاسف از اتفاق امروز در نخستین ساعات سال نو که موجب ناراحتی شهروندان شد، اظهار کرد: بنده به نوبه خودم از مردم عذرخواهی می‌کنم و مسئولان امر هم باید به مردم گزارش کنند که چرا این مشکل به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد مصرف آب شرب در تبریز رو به رشد است و برخی از مسائل و مشکلات هم خارج از توان و ظرفیت فنی مجموعه صنعت آب است، یادآور شد: در همین راستا مشکل توزیع آب هم در تبریز وجود دارد و اگر الگوی مصرف و حداکثر دقت از طرف مردم عزیز رعایت شود و در هر خانه بتوان تنها ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش داد، تمام شهروندان می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند.

رحمتی لازمه این امر را اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از سوی رسانه ها دانست.

وی با بیان اینکه درخصوص مشکل آب شرب تبریز ۲ اقدام مهم و اساسی باید انجام شود، گفت: قدم اول و کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود آب، وارد کردن آب سد نهند به مدار آبرسانی تبریز است که این کار از ساعاتی قبل شروع شده و بعد از ورود به تصفیه‌خانه در مدار مصرف قرار می‌گیرد.

رحمتی اظهار کرد: باید تلاش کنیم با استفاده از منابع داخلی شهر و افزایش حجم آب ورودی از خط انتقال زرینه‌رود نیز حداکثر تا امشب مساله آب شرب تبریز حل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی اقدامات ریشه‌ای و اساسی در سال‌های گذشته باید انجام می‌شد که انجام نشده است و باعث شد امروز با ناترازی آب مواجه شویم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در اولین روز کاری سال جدید جلسه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد تا در نتیجه تصمیمات و اقدامات لازم شاهد چنین اتفاقاتی که مردم ما را آزار می‌دهد، نباشیم.

در پی کاهش شدید حجم مخازن آب تبریز در ساعات پایانی سال ۱۴۰۲، برخی از مناطق شهر از صبح امروز با افت فشار یا قطعی آب مواجه شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه