English

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام جدی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات مدیران شبکه بانکی استان، گفت: مدیران بانک‌ها در دو هفته پایانی سال تلاش خود را به اوج برسانند و در مسابقه خدمت به مردم شرکت کنند.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام جدی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، با اشاره به کسب رتبه برتر استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: پرداخت ۱۸۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از این محل، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در رونق تولید و اشتغال‌زایی و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش رفاه عمومی داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات ۷۰ درصد بیشتر از سهم مصوب استان بود، افزود: متاسفانه در سال ۱۴۰۱، این حرکت ماندگار دچار یک سیر نزولی شد که مسیر توسعه‌ای صنعت استان را با چالش مواجه کرد، البته کسب رتبه و مقام برای ما مهم نیست بلکه مهم این است که کار مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است که در حوزه اقتصادی حرف برای گفتن دارد. بنابراین انتظار این است که جایگاه استان در شاخص‌هایی مانند پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و تولید نمود یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی، تامین زمین مورد نیاز است و در تامین منابع، بانک‌ها عنصر کلیدی هستند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن در استان وضعیت خوبی ندارد، بیان کرد: سهم استان از نهضت ملی مسکن ۲۰۰ هزار واحد است که در حال حاضر، ۵۰ هزار واحد در مرحله اجرا هستند که روند پرداخت تسهیلات به آن‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید برای این موضوع فکر اساسی کنند، اضافه کرد: ارزیابی مدیران براساس این شاخص‌ها انجام می‌شود و اگر مدیران می‌خواهند کار مردم انجام شود باید احتیاط‌های بی‌مورد را کنار بگذارند.

رحمتی بر اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در بخش تسهیلات بانکی هم تاکید کرد و گفت: حدود ۵۰ هزار نامه درخواست تسهیلات در سفر استانی جمع‌آوری شده است که باید گزارش پیگیری آن‌ها را به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه رضایت مردم در گرو عملکرد ما مسئولان است، مطرح کرد: بانک‌ها باید تمام درخواست‌هایی که به آنها ارجاع می‌شود را پیگیری کنند و نباید این احساس در مردم به وجود بیاید که توجهی به درخواست‌های آن‌ها نمی‌شود.

وی همچنین بر مشارکت بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: وظیفه بانک‌ها فقط پرداخت تسهیلات نیست و باید با رعایت ضوابط و مقررات در پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان نیز مشارکت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در کنار سایر روش‌ها، بانک‌ها یکی از کانون‌های اثرگذار در تامین منابع مالی توسعه استان هستند و بر این اساس مشارکت در پروژه‌ها باید جزو اولویت‌های مدیران بانکی استان باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر اهتمام جدی مدیران بانکی در جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات مورد نیاز مردم در دو هفته باقی‌مانده تا پایان سال تاکید کرد و گفت: این دو هفته را مسابقه خدمت بدانید و تلاش خود را به اوج برسانید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه