English

استاندار آذربایجان شرقی:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، شتاب‌دهنده پیشرفت است

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: در کارهای دانش‌بنیان باید فرهنگ «زود خسته نشویم» ایجاد شود تا در آینده نه چندان دور شاهد رشد معناداری در مقوله نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه باشیم.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، شتاب‌دهنده پیشرفت است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید فضای لازم برای تبدیل ایده اساتید و دانشجویان به طرح را فراهم کنند، اظهار کرد: ایده‌ها باید پس از تبدیل به طرح در دانشگاه‌ها به تولید آزمایشگاهی اولیه برسند.

وی با اشاره به اهمیت استقرار شرکت‌های نوآور و فناور در دانشگاه‌های استان، افزود: این شرکت‌ها می‌توانند زمینه لازم برای تسریع در تبدیل طرح‌های اساتید و دانشجویان به تولید آزمایشگاهی را فراهم کنند.

وی نیاز جامعه کنونی را ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در دانشجویان به ویژه دانشجویان فنی اعلام کرد و گفت: هزینه دانشگاه‌ها در مقوله فناوری عین سرمایه‌گذاری است چراکه نتیجه آن در سال‌های آینده به سود دانشگاه‌ها خواهد شد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به روند تشکیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور ادامه داد: در اوایل به علت اهمیت آموزش این وزارتخانه به عنوان وزارت علوم مطرح شد ولی با گذشت زمان و مشخص شدن اهمیت تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر نام یافت.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه کارآفرینی در این عرصه غفلت شده است، یادآوری کرد: اگر در این روند از هر کدام از این مسیرها غافل شویم، تحقق اهداف عالی دانشگاه‌ها ابتر خواهد ماند.

وی بیان کرد: مسیر ارائه آموزش‌های خوب در کنار استفاده از ابزارهای تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها باید به کارآفرینی منتج شود و دانشجویان کارآفرین می‌توانند مشکل اشتغال کشور را حل کنند.

رحمتی افزود: مشکل بیکاری جامعه دانشگاهی در سایه توجه به مقوله فناوری و نوآوری، مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان از بین می‌رود.

وی اذعان کرد: راه رسیدن به اهداف عالی دانشگاه‌ها و کارآفرینی، مقاومت، استقامت، پایداری و تاب‌آوری است و در کارهای دانش بنیان باید فرهنگ «زود خسته نشویم» ایجاد شود تا در آینده نه چندان دور شاهد رشد معناداری در مقوله نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه کار دانشجویانی که قدم در عرصه نوآوری و فناوری گذاشته‌اند قابل تقدیر است، مطرح داد: ایجاد مرکز نوآوری و رشد در دانشگاه شهید مدنی تبریز فرصت خوبی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه است تا بتوانند از این مراکز که راهگشای مشکلات کشور هستند برای تبدیل ایده‌های خود به طرح و تولید استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه