English

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده در انتخابات دارند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخابات به‌عنوان رکن اصلی مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران مطرح است و دانشگاه‌های استان با اقدامات فرهنگی و ابتکاری مختلف باید در جهت افزایش مشارکت عمومی تلاش کنند.

دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده در انتخابات دارند
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، تراب محمدی» انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را مهم‌ترین رویداد سال جاری عنوان و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، انتخابات را حق مردم عنوان کردند و نه صرفاً تکلیف؛ بنابراین حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مهم‌ترین وظیفه مسئولان دانشگاه‌ها، موضوع انتخابات پیشرو است و باید با برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر، سخنرانی چهره‌های سیاسی، میزگرد و نشست‌های گفت‌وگو محور، تبیینی و چالشی به سؤالات و شبهات دانشجویان پاسخ دهند.

وی افزود: دانشگاه و دانشجویان می‌توانند با برگزاری مناظرات دانشجویی، جلسات تحلیلی ویژه اساتید دانشگاهی، رویدادهای مسئله‌ محور، تریبون‌های آزاد، اردوهای راهیان پیشرفت اساتید و دانشجویان و تولید محتوای چندرسانه‌ای نقش مؤثری در داغ‌کردن تنور انتخابات ایفا کنند.

محمدی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان نخبه در سطح دانشگاه‌ها پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای کشور را در زمینه‌های مختلف تبیین کنند.

محمدی در ادامه نقش تشکل‌های دانشجویی را در عرصه جهاد تبیین، اثرگذار عنوان کرد و گفت: دانشجویان دغدغه‌مند، جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه واجب مورد تأکید قرار دهند و در قالب تشکل‌های دانشجویی با تولید آثار فاخر هنری و رسانه‌ای تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه