English

افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳

اولین جلسه بررسی دفترچه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز برگزار و طی آن افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

افزایش ۳۵ درصدی نرخ تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در صد و هفتاد و یکمین جلسه علنی فوق العاده صبح امروز، با حضور اعضا و اصحاب رسانه در عمارت ساعت برگزار شد.

ولی عبدالهی، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز با ارائه توضیحاتی از بررسی دفترچه تعرفه عوارض محلی پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۳، بیان کرد: تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۳ افزایش چشمگیری نداشته و برخلاف تعرفه سال‌های قبل معیار تعرفه امسال بر اساس متراژ معابر است.

وی افزود: بر همین اساس معبر ۱۲ متری یک‌تعرفه دارد و با بزرگ شدن معبر، نرخ تعرفه دو درصد افزایش می‌یابد.

شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه اظهار کرد: در بررسی تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۳ حداکثر مقدار افزایش در داخل حریم و محدوده مشخص شود.

 وی افزود: در خصوص موضوع میانگین افزایش نرخ تعرفه تصمیم گیری شود تا تعرفه سال آینده به صورت عادلانه محاسبه شود.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه مطرح کرد: تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۳ از میانگین نرخ تورم افزایش نیابد و طبق فرمول مطرح شده محاسبه شود.

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم افزایش تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهری شهرداری در سال ۱۴۰۳، با افزایش ۳۵ درصدی باشد تا شاهد رضایت‌مندی مردم شویم.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در رابطه با نرخ تورم در مسئله تعرفه عوارض محلی، نرخ تورم ازطرف قانون گذار به مثابه مجوز است.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم به سمت کاهش‌ها حرکت کنیم رضایتمندی مردم را جلب کرده و شاهد نتایج مثبت‌تری خواهیم شد.

زعفرانچیلر یادآور شد: پیشنهادم می‌کنم حدالامکان معیارها در محاسبه تعرفه عوارض محلی از ۴۸ درصد بالا نرود و ما خودمان را در این بحث ملزم به استفاده از بحث تورم نکنیم.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیشنهادی که شهرداری در خصوص تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۳ ارائه داده معقول است و در صورت نیاز می توان در برخی از بندها تغییرات و اصلاحاتی داشته باشیم.

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، عنوان کرد: تصمیمی که شورای شهر در بحث تعرفه عوارض محلی اتخاذ می‌کند بر رفتار شهروندان هم تاثیر گذار است. از این رو باید در تصویب تعرفه عوارض محلی دقت‌های لازم انجام گیرد.

رشیدی با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی سبدی برای افزایش درآمد شهرداری است، ادامه داد: تلاش داریم مردم اقبال بیشتری به ساخت و ساز داشته باشند و با تصیمات صحیح شهروندان را به سمت و سوی ساخت و ساز مجاز ترغیب و تشویق کنیم.

غلامرضا احمدی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: در رابطه با ملاک‌های کاهنده و افزاینده در فرمول محاسبه تعرفه عوارض سال ۱۴۰۳ توضیحاتی به شورای اسلامی شهر ارائه شود تا اطلاعات کافی جهت تصمیم‌گیری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه اذعان کرد: تکلیف تعرفه عوارض محلی در بافت فرسوده مشخص بوده و نیازی به بحث بیشتر در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهاد رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در خصوص افزایش معقول نسبت به سال گذشته را در نظر داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه