English

رئیس دانشگاه تبریز:

رسالت اصلی پژوهشگر صیانت از حریم حقیقت و تبیین آن است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: رسالت اصلی پژوهشگر و محقق صیانت از حریم حقیقت و تبیین و تشریح آن است، محقق کسی است که به منظور کشف حقایق، در دریای اندیشه‌ی والای انسانی غوطه‌ور می‌شود.

رسالت اصلی پژوهشگر صیانت از حریم حقیقت و تبیین آن است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، صفر نصراله‌زاده در بیست و چهارمین جشنواره‌ی تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، اظهار کرد: پژوهش از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و هرچقدر در این خصوص سخن بگوییم، بازهم کم است. پژوهش درهای جدیدی را به روی همه‌ی ما می‌گشاید و ابهام و ندانسته‌های ما را مشخص می‌کند.

وی، شفاف‌سازی را یکی از ویژگی‌های مهم تحقیق و پژوهش برشمرد و افزود: محققان اهرم‌های نیرومند روحی، سرمایه‌های سرشار فکری، روشن کننده‌ی راه پر پیچ و خم زندگی پیشینیان و مقدمه‌سازان فکری عروج به کمال در مقابل انسان هستند. اینان همان طالبان علم هستند که در فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از آن‌ها با تعابیر مختلف تجلیل شده است.

وی، هفته‌ی پژوهش و فناوری را فرصتی برای گرامیداشت اساتید دانست و خاطرنشان کرد: هر افتخاری که دانشگاه تبریز کسب کرده، از آن اساتید و دانشمندان دانشگاه تبریز است و تنها کاری که ما انجام می‌دهیم، هموارکردن مسیر حرکت اساتید و دانشجویان است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به افتخارات کسب شده توسط این دانشگاه در طول یک سال گذشته، یادآور شد: صعود ۲۰۰ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی شانگهای، صعود ۱۰۰ پله‌ای در تایمز، صعود ۳۵۰ پله‌ای در پژوهش، قرارگرفتن در لیست دانشگاه‌های دارای ارتباط با صنعت، کسب رتبه‌ی نخست در جذب دانشجویان بین المللی، قرارگرفتن در بین چهار دانشگاه برتر در دیپلماسی علمی، انتخاب به‌عنوان سه دانشگاه حامی فناوری، انتخاب به‌عنوان دومین دانشگاه برتر زیست بوم فناوری و... نتیجه‌ی تلاش و زحمت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری دانشگاه تبریز برای حضور در جمع پنج دانشگاه برتر کشور است، افزود: ساختار بسیاری از دانشگاه‌ها با مشکل مواجه است و حرکت در این مسیر سخت می‌باشد. ما در صورتی می‌توانیم ادعا کنیم درست کار کرده‌ایم که حداقل ۵۰ درصد از درآمد خود را تامین کنیم و زمانی موفق به انجام این کار خواهیم شد که بتوانیم از اساتید خود که گنجینه‌های این دانشگاه هستند، استفاده کنیم.

به گفته‌ نصراله‌زاده، انجام پژوهش‌های هدفمند، تقویت حوزه‌های بین رشته‌ای، ایجاد گروه‌ها و دانشکده‌های ماموریت‌گرا و تاسیس دانشکده‌ی علوم و فناوری‌های نوین از جمله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه تبریز در راستای ماموریت‌گرایی دانشگاه است.

وی همچنین با انتقاد از تعداد زیاد موسسه‌ی آموزش عالی و دانشجو در استان گفت: ما باید با اصلاح ساختار آموزش عالی استان، به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم نیازهای جامعه را حل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه