English

رئیس دانشگاه تبریز:

باید پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشیم

رئیس دانشگاه تبریز با هرگونه تک صدایی در فضای دانشگاه مخالفت و بر پاسخگویی به مطالبات دانشجویان تاکید کرد.

باید پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشیم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،صفر نصراله‌زاده در نشست صمیمی دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: ما همیشه علاقه‌مند حضور در جمع دانشجویان هستیم و هیچ ابایی از سوالات دانشجویان نداریم چراکه همه‌ی شما دانشجویان، انقلابی و نخبه هستید و ما باید پاسخگوی مطالبات شما باشیم.

وی ادامه داد: ما هیچ علاقه‌ای به تک‌صدایی در دانشگاه نداریم و خواهان شنیدن اندیشه‌های مختلف در چهارچوب قانون و قواعد مشخص هستیم. در جریان تریبون‌های آزاد سال گذشته بحث به جایی رسید که به بسیاری از ارزش‌ها، اصول و سران کشور توهین شد ولی تحمل ما خیلی زیاد بود و صبر کردیم. همچنین در دیدار دانشگاهیان با رئیس قوه‌ی قضائیه نیز تمامی تشکل‌ها حضور داشته و سوالات خود را به‌صورت صریح بیان کردند. لذا رویه‌ی ما این است که هرکس می‌تواند نظرات خود را مطرح کند اما به شرطی که اصول و مقدسات مورد اهانت قرار نگیرد

وی با تاکید بر ضرورت شنیدن حرف مخالف، یادآور شد: ما با وجود تمامی صحبت‌هایی که برخی افراد در تریبون‌های آزاد کردند که این صحبت‌ها جزو مصادیق مجرمانه محسوب می‌شد، باز هم با آن‌ها برخورد نکردیم اما باید سازوکارها رعایت شود و اینطور نباشد که یک تشکل یا کانون دانشجویی علَم تجزیه‌طلبی را در دانشگاه بلند کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه‌ی صدور مجوز به تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد: اینطور نیست که ما ابتدا به ساکن با یک تشکل مخالفت کنیم بلکه ما براساس ساز و کار مشخص شده تصمیم می‌گیریم و هر تشکلی که اساس‌نامه‌ی خود را به هیأت نظارت بر تشکل‌ها تحویل دهد، در صورت تأیید هیأت نظارت، تشکل‌ها می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. اما هرگاه یک تشکل، اصول و قوانین را زیر سوال برد، حتما برخورد می‌کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه