English

معاون وزیر صمت:

زمینه توسعه بازارهای خارجی تراکتور ایرانی فراهم می‌شود

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از طریق مشوق های صادراتی ، رایزنان بازرگانی، مراکز و نهادهای تجاری می توان زمینه را برای توسعه بازارهای جهانی تولیدات تراکتورسازی ایران فراهم آورد.

زمینه توسعه بازارهای خارجی تراکتور ایرانی فراهم می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مهدی ضیغمی روز شنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی با بیان اینکه بازارهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است، اظهار کرد: البته بازارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریمی باید به صورت حاشیه ای و برنامه ریزی شده در آنها ورود کرد.

وی افزود: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از پنج یا حتی سه شرکت بزرگ جهان وارد بازارهای متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم.

معاون وزیر صمت افزود: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور به شمار می رود و باید از ظرفیت های سرریز آن در جهت الهام بخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.

ضیغمی ادامه داد: تراکتورسازی از مجموعه های فاخر صنعت کشور است که با بهبود مدیریت در چند سال اخیر، توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقه های مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رود و وارد بازارهای صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.

وی عملکرد تراکتورسازی را در حوزه صادرات ستودنی اعلام کرد و گفت: به لحاظ صادرات، اعداد و ارقام خوبی در کارنامه این گروه در مقایسه با سالیان گذشته ثبت شده است اما به نسبت ظرفیت هایی که دارد باید بیشتر تلاش کند.

ضیغمی تاکید کرد: مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکت هایی در کشور وجود دارد که همزمان و زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شده اند اما در مشکلات متعدد درگیر هستند که این شرکت ها باید از ظرفیت های دانش فنی و خودباوری شرکت تراکتورسازی که چند سال متمادی است صادر کننده برتر و ممتاز کشور لقب می گیرد استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه