English

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خبر داد؛

تغییر کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری داده شده که توسط دستگاه قضائی شناسایی شده است.

تغییر کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال جاری سه هزار و ۲۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قطعی شده است که که اقدامات قانونی و قضائی برای برخورد با این موارد در حال انجام است.

وی با اشاره به آزادسازی ۴۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون، تاکید کرد: در همین مدت یک هزار و ۵۲۹ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها و بخش‌های مختلف استان توسط دستگاه قضائی انجام شده است.

محبوب علیلو با بیان اینکه اراضی کشاورزی و باغی منبع اصلی و مهم تولید کشور است نه کالای سرمایه‌ای، ادامه داد: نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه‌ای است باید تغییر یافته و عوض شود تا همگان بر اینکه اراضی کشاورزی محور تولید و تامین امنیت غذایی مردم است، باور داشته باشند.

وی همچنین از آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری شهرستان تبریز خبر داد.

وی گفت: در اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج ۱۳۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه