English

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب به صورت هایپر در تبریز

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با سبک و سیاقی جدید و متفاوت با ادوار پیشین خبر داد.

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب به صورت هایپر در تبریز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،حسن گلی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب تبریز در روزهای ۱۷ تا ۲۱ آبان اظهار کرد: این نمایشگاه به همراه نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه حجاب و عفاف در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری کیفی سازی این نمایشگاه و عرضه آثار و کتب بروز و کیفی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با آسیب شناسی ادوار قبلی چنین نمایشگاه‌های استانی، نمایشگاه هجدهم کتاب تبریز به جای اینکه ناشر پایه و با حضور ناشران برگزار شود، به صورت طبقه بندی شده و موضوع محور و به اصطلاح هایپر خواهد بود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: به همین منظور با فراخوان خانه کتاب و ادبیات کلیه ناشران علاقمند به حضور در این نمایشگاه فهرست کتب چهار سال اخیر خود را به این خانه اعلام کرده‌اند و در نمایشگاه بر اساس دسته‌بندی موضوعی و به صورت متمرکز در دسترس دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع محور بودن نمایشگاه از یک سو موجب تسهیل فرآیند جست‌وجو و انتخاب کتاب برای بازدید کنندگان خواهد شد و از سوی دیگر به واسطه حذف هزینه‌های حضور در نمایشگاه اقدامی حمایتی از ناشران است و البته به دلیل متمرکز و دسته بندی شده بودن کتب ارائه شده، ضمن تسهیل یافتن کتب مورد نظر بازدیدکنندگان موجب رقابتی شدن آثار حاضر در نمایشگاه نیز خواهد شد.

گلی در تشریح این موضوع گفت: برای نمونه در نمایشگاه‌های قبلی خریداری که به دنبال یک کتاب دانشگاهی بود، باید غرفه‌های همه ناشران را برای یافتن اثر مورد نظر خود بازدید می‌کرد که موجب اتلاف زمان شده و البته امکان قیاس کتب ناشران را نداشت اما در نمایشگاه هجدهم با توجه به ارائه دسته‌بندی شده آثار همه ناشران در یک موضوع، همان بازدید کننده به سهولت و با مراجعه به بخش کتب دانشگاهی می‌تواند کتاب مورد نظر خود را در بین ناشران مختلف قیاس و بهترین گزینه را بر اساس شاخص‌هایی چون قیمت، محتوا و کیفیت چاپ انتخاب و خرید کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هجدهم کتاب تبریز نخستین تجربه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به این شیوه است، افزود: سال بعد نمایشگاه کتاب تهران نیز به این شکل برگزار خواهد شد و البته با توجه به دوره اول برگزاری نمایشگاه به این صورت در تبریز، امکان ثبت نام و برپایی غرفه تنها برای ناشران آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه