English

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان:

۳۵ درصد از مجموع ۵۰ میلیون دلار صادرات کل کشور مربوط به آذربایجان شرقی است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ۵۰ میلیون دلار آمار صادرات کل کشور، ۳۵ درصد این آمار مربوط به آذربایجان شرقی است.

 ۳۵ درصد از مجموع ۵۰ میلیون دلار صادرات کل کشور مربوط به آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدجعفر عظمائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارزش سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این طرح‌ها به‌طور متوسط به ازای هر طرح، حدودهزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اکنون تمام این طرح‌ها در حال اجراست و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌ها به‌طور مستمر پایش می‌شود، گفت: از طرح‌های شناسایی‌شده  ۵ پروژه در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

عظمائی افزود: بهره‌برداری از ۱۰ طرح بزرگ با پیشرفت بالای ۸۰ درصد برای پایان امسال هدف گذاری انجام شده و بهره‌برداری از بقیه طرح‌ها تا قبل از اتمام دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با اقداماتی که برای تکمیل زنجیره ارزش انجام می‌شود، سهم ارزش‌افزوده بخش صنعت آذربایجان شرقی در کشور افزایش می‌یابد.

عظمایی همچنین ادامه داد: درباره طرح زنجیره ارزش جلسات متعددی با استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده و ارتباط تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد.

عظمائی تاکید کرد: تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش می‌تواند تحولی اساسی در این حوزه‌ها ایجاد کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: از مجموع ۵۰ میلیون دلار آمار صادرات کل کشور، ۳۵ درصد این آمار مربوط به آذربایجان شرقی است.

وی می‌افزاید: افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران، اعمال تحریم‌ها و طرح پیمان‌سپاری ارزی از جمله مسائلی است که موجب شده مقدار تولید و صادرات کاهش یابد که البته با اقدامات حمایتی که در طرح زنجیره ارزش از سوی دولت آغاز شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه هنر و صنعت فرش دستبافت باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه