English

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان:

صادرات از آذربایجان شرقی به روسیه ۲.۶ برابر افزایش یافته است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: امسال ۱۶ میلیون دلار کالا از این استان به کشور روسیه صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶۶ درصد (۲.۶۶ برابر) افزایش داشته است.

صادرات از آذربایجان شرقی به روسیه ۲.۶ برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد جعفر عظمایی با اعلام این خبر اظهار کرد: این در حالی است که صادرات کل کشور به روسیه ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: عمده کالاهایی که از آذربایجان شرقی به روسیه صادر شده شامل پسته، پلی اتیلن، پلی استایرن، شیشه، کشمش و رب است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: هدف گذاری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه همچنان در دستور کار قرار دارد بر این اساس استان در پنج ماهه امسال با صادرات انواع شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات به ارزش ۳۴ میلیون دلار رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

عظمایی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان و آذربایجان به ترتیب کشورهای مقصد صادراتی شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی در بازه زمانی یادشده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین تعداد واحدهای تولیدکننده شیرینی و شکلات در استان آذربایجان شرقی را افزون بر ۱۵۰ واحد تولیدی اعلام کرد.

دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: امسال ۷۸ میلیون میلیون دلار کالا از استان به ارمنستان صادر شده است که این میزان نیمی از صادرات کل کشور است.

عظمایی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی شامل قیر، میله‌های آهنی، سیمان سفید، خوراک آماده ماهی، سولفور سدیم، تخته از خرده ریزه، رب، هندوانه و سیمان کلینگر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه