English

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

حکمرانی علمی و دانش برای اداره کشور ضروری است

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سر ریز تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیازهای کشورمان در حوزه‌های مختلف و برای رشد و شکوفایی کشورمان بکار گرفته شود.

حکمرانی علمی و دانش برای اداره کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، روح الله متفکرآزاد امروز در پنجمین کنگره قارچ‌شناسی ایران به میزبانی تبریز، اظهار کرد: دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی‌های اخیر جهانی در تولید علم و فناوری جزء ۵ دانشگاه برتر ایران است.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب، تولید علم و فناوری و رشد علمی در همه شاخص‌ها توسعه و رشد یافته است، افزود: در تولید علم و فناوری و توسعه و رشد علم در کشورمان، باید به ۲ مقوله حکمرانی تولید علم و فناوری و حکمرانی علمی با توجه به نیاز کشورمان در بخش‌های مختلف توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

 نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس در بخش دیگر سخنان خود حکمرانی علمی و دانش را برای اداره کشور ضروری دانست و گفت: سر ریز تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیازهای کشورمان در حوزه‌های مختلف و برای رشد و شکوفایی کشورمان بکار گرفته شود.

متفکرآزاد در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب با وجود تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، مالی و نداشتن تکنولوژی پیشرفته، رشد علمی ایران در دنیا و منطقه چشمگیر بوده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر به خاطر حمایت‌های کمتری که از دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تولید علمی صورت گرفته، رشد تولید علم در مقایسه با کشورهای منطقه و همجوار به خطر افتاده است و این زنگ خطری برای مهاجرت نخبگان و اساتید است. 

وی متذکر شد: در سال‌های اخیر در مجلس، مصوبه‌های خوبی برای جهش تولید علم و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دیگر مراکز رشد تولید علم صورت گرفته و در برنامه هفتم با قانونی کردن تاسیس اندیشکده‌های مختلف می‌خواهیم حکمرانی علمی در کشور را تقویت و نهادینه کنیم.      

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه تبریز از این کنگره گفت: دانش قارچ شناسی، حوزه گسترده و تنوع بی‌نظیری در دنیا دارد و قدمت آن ۷ هزار ساله است؛ بر همین اساس، نقش و اهمیت زیادی هم در صنایع، تولید محصولات کشاورزی، دارویی، صنایع غذایی، رشد گیاهان و جانوران و ... دارد، از این رو و با توجه به توانمندی ها و ظرفیت هایی که دانشگاه تبریز در حوزه کشاورزی، ژنتیک، علوم طبیعی و سایر رشته‌ها دارد، می‌تواند به عنوان قطب قارچ شناسی انتخاب شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه