English

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

اعلام نحوه ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس ستاد انتخابات استان نحوه ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

اعلام نحوه ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی

تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی در خصوص آغاز ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از روز دوشنبه ۱۶ مرداد، اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس به مدت یک هفته مهلت دارند تا با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور به نشانی www.moi.ir و بارگذاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز، درخواست داوطلبی خود را ثبت کند.

وی افزود: داوطلبان انتخابات مجلس در صورتی که در مهلت مقرر در سامانه مذکور، درخواست خود را ثبت یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند، نمی‌توانند در مرحله بعد، به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

محمدی ادامه داد: ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد و داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید مدارک مورد نیاز را آماده بارگذاری کنند.

 وی تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، تصویر کارت گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در زمان ثبت‌نام باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد و هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه