English

دادستان عمومی و انقلاب تبریز:

تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم چراکه بی‌تفاوتی در این زمینه می‌تواند امنیت غذایی ما را خدشه‌دار کند.

تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در جلسه رزمایش صیانت از اراضی کشاورزی و اجرای قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجازبا تسلیت فرارسیدن ماه محرم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ممانعت از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی اشاره و اظهار کرد: با توجه به منویات معظم له باید با جدیت و بدون توجه به جوسازی، طعنه‌زنی و فرافکنی برخی افراد سودجو، وظیفه خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی گفت: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم چراکه بی‌تفاوتی در این زمینه می‌تواند امنیت غذایی ما را خدشه‌دار کند.

وی فلسفه تصویب و ابلاغ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را تأمین امنیت غذایی دانست و اظهار کرد: در قانون امکانی نیز فراهم‌شده است که در مواردی که نیاز است تغییر کاربری صورت گیرد، این اتفاق انجام شود.

علیلو افزود: در قانون این اجازه صادر شده است که اگر کسی قصد توسعه فعالیت‌های کشاورزی یا تأسیس خانه باغ مطابق قانون را داشته باشید می‌تواند از طریق کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ این اقدام را انجام دهد.

وی از همه متصدیان در حوزه حفظ کاربری اراضی خواست بدون توجه به مقام، جایگاه و نفوذ کسانی که درخواست تغییر کاربری خود را ارائه می‌دهند، به بررسی درخواست‌ها بپردازند و افزود: ما وامدار هیچ مقام و مسئولینی نیستیم و تنها دِین ما به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین باید با جدیت و شجاعت وظیفه خود را انجام دهیم.

علیلو به همه‌کسانی که در جایگاه و مقامی فعالیت دارند، هشدار داد که، هیچ‌گونه اغماضی با هیچ‌کسی در حوزه تغییر کاربری اراضی نخواهند داشت و با شدت با همه متخلفین برخورد خواهد شد.

وی از کارکنان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خواست اگر کسی در راستای منافع شخصی و خلاف قانون توصیه‌ای کرد باید بدون هیچ‌گونه مماشاتی به مقامات قضائی اطلاع داده شود تا با وی برخورد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه