English

استاندار آذربایجان شرقی:

ساختار تعاونی‌ها نیازمند اصلاح و بازتعریف است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر آسیب‌شناسی بخش تعاون و معرفی الگوهای موفق این بخش، گفت: ساختار تعاونی‌ها نیازمند اصلاح و بازتعریف است که در این راستا بومی‌سازی تعاونی‌ها هم باید مورد توجه قرار گیرد.

ساختار تعاونی‌ها نیازمند اصلاح و بازتعریف است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در جلسه شورای توسعه بخش تعاون استان، اظهار کرد: تعاونی‌ها کارکرد موفق خود را از دست داده‌اند و اگر بخواهیم این کارکرد موفق را مجددا احیا کنیم به آسیب‌شناسی و نشان دادن الگوهای موفقی که در سطح استان و کشور فعال هستند نیاز داریم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از تعاونی‌ها باید بتوانند مشاغل خرد، مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک و متوسط را تحت پوشش قرار دهند.

خرّم با اشاره به اینکه ساختارهای معیوب تعاونی‌ها باید اصلاح شود، اظهار داشت: اگر چهره‌های موفق در هر شهر و منطقه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری شناسایی و به عنوان برند و الگو معرفی شوند، می‌توانند ساختارهای معیوب و ناکارآمد تعاونی‌ها را تغیر ماهیت دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بومی‌سازی تعاونی‌ها گفت: باید بررسی شود که در زیست‌بوم هر شهرستان کدام تعاونی‌ها می توانند فعالیت کنند و پس از آن منابع و امکانات در اختیار آنها قرار گرفته و متناسب با استعدادها و نیازهای موجود شبکه‌سازی انجام گیرد و نهایتا برچسب‌هایی نظیر اینکه تعاونی‌ها ناکارآمد بوده و یا محلی برای سوءاستفاده هستند باید از بین برود.

خرّم با تاکید بر بازطراحی الگوهای تعاونی‌ها، گفت: در این بازتعریف باید موضوعات تجارت، پاسخگویی و رفع نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری مورد توجه قرار گیرد.

وی به دلایل عدم موفقیت تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این دلایل این است که تعاونی‌ها کارهای خود را به صورت مستقل جلو می برند و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دارای اشکال هستند.

استاندار آذربایجان شرقی به واگذاری اصولی تعاونی تاکید کرد و گفت: یکی از موضاعات مهم در این حوزه، بهینه سازی و بازتعریف نحوه واگذاری مطابق اصل 44 قانون اساسی است. در واگذاری ها باید اهلیت، تخصص و وضعیت مالی متقاضیان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برای احیای بخش عمده ای از کارخانجات تعطیل و راکد باید افراد متخصص را شناسایی کرده و با تشکیل تعاونی ها و استفاده از معافیت ها و تسهیلاتی که به تعاونی ها اختصاص می یابد، اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه