English

استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه ها باید یاری گر مردم باشند 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه ها باید یاری گر مردم باشند و دولت را در رفع مشکلات یاری کنند.

دانشگاه ها باید یاری گر مردم باشند 

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرم روز شنبه در آیین افتتاح طرح حامیم "طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی" ، اظهار کرد: دانشگاه ها محل جوشش ۲ جریان تحقیق و پژوهش و آرمان گرایی و آرمان خواهی هستند که موضوع آرمان گرایی و آرمان خواهی برخلاف تحقیق و پژوهش که اساتید و دانشجویان در آن نقش دارند مختص دانشجو و نسل جوان است.

وی نگاه و عزم جهادی اساتید، فرهیختگان و مربیان را در رسیدن به رشد علمی موثر عنوان کرد و گفت: این نوع نگاه می تواند آرمان گرایی را به اوج برساند و خوشبختانه این نوع نگاه در عصر حاصر در حد شعار باقی نمانده و پیشرفت های بزرگی را در عرصه های مختلف شاهد هستیم.

خرم به مشخصات و ویژگی های دانشگاه های تراز انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: این گونه دانشگاه ها باید یاری گر مردم باشند و دولت را در رفع مشکلات یاری کنند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، ۲ موضوع انفعال و انحراف دانشگاه ها را تهدید می کند، اضافه کرد: انفعال همان ناامیدی در جامعه است که بدتر از هر چیزی به جامعه آسیب می زند و در موضوع انحراف نیز که در قضایای پاییز سال گذشته شاهد آن بودیم عده ای فریب دشمن را خوردند اما به اذعان خود دشمن، این عده نتوانستند مردم را همراه خود سازند و نقشه دشمن به رغم موفقیت در چند مرحله، در مراحل بعدی شکست خورد و خنثی شد.

خرم ادامه داد: باید گره های ذهنی را باز کرد و تعصب به خاک، میهن، پرچم و باورها را در نسل دانشگاهی و جوان تقویت و از عادی انگاری برخی اتفاقات که بسیار خطرناک است جلوگیری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت رویداد حامیم نیز اشاره کرد و گفت: دستاورد چنین رویدادهایی باید هم افزایی، هم راستایی و تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف جامعه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه