English

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

نگرانی در کمبود آب شرب تبریز

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:با توجه به اینکه سد نهند قسمتی از آب شرب تبریز را تامین می‌کند از این‌رو در  این خصوص نگرانی زیادی وجود دارد که سعی می‌شود باب برخی تمهیدات و کارهای اجرایی این کمبود را رفع شود.

نگرانی در کمبود آب شرب تبریز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه‌جویی اظهار کرد: امسال حدود ۲۳۳ میلی متر بارش داشته‌ایم که ۱۴ درصد از میانگین کمتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش در شهر ترکمنچای با ۳۱۳ میلی متر و کمترین بارش در شهرستان اسکو با ۱۵۶ میلی متر بود، افزود: تناسب بارش امسال وجود نداشت، یعنی در جنوب کشور بارش خوب بود ولی در شمال کشور بارش کمتری شاهد بودیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: کاهش بارش و پراکندگی آن روی رودخانه‌ها اثر گذاشته است و این کمبود بارش به گونه‌ای بود که متاسفانه تبدیل به روان آب نشده و میزان روان آب ۷۳ درصد از میانگین کمتر است.

غفارزاده با بیان اینکه داخل استان ۱۰ سد بزرگ در استان وجود دارد و دو سد ارس و خداآفرین نیز جزو سدهای برون مرزی و بین استانی است، گفت: امسال ۲۷۳ میلیون متر مکعب ذخیره آب در این سدها اتفاق افتاده که سال گذشته میزان ذخیره آب ۳۴۱ میلیون مترمکعب بود که امسال کمتر از ۲۱ درصد آب گیری شده است. 

وی اضافه کرد: در مجموع ظرفیت سدهای استان ۵۷۶ میلیون مترمکعب است، تقریبا ۴۶ درصد مخازن سدها پر شده است که این نیز نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کمتر می‌باشد.

غفارزاده ادامه داد: کمترین بارش در سد نهد اتفاق افتاده است؛ که الآن سه میلیون ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد. با توجه به اینکه سد نهند قسمتی از آب شرب تبریز را تامین می‌کند از این‌رو در این خصوص نگرانی زیادی وجود دارد که سعی می‌شود باب برخی تمهیدات و کارهای اجرایی این کمبود را رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تاکید کرد: اگر در تبریز فقط ۱۰ درصد صرفه‌جویی و مدیریت آب شود، می‌توان این کمبود آب را مدیریت کرد و ایام پیک مصرف را گذراند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه