English

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

بزرگترین پروژه و طرح ریلی شمال غرب کشور در انتظار رئیس جمهور

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز برسد و ترانزیت این خط تا چشمه ثریا در مرز ترکیه وصل شود لذا این موضوع هم زمان بر است و هم به اعتبارات زیادی نیاز دارد و حداقل 10 هزار میلیارد تومان اعتبار در این بخش لازم است.

بزرگترین پروژه و طرح ریلی شمال غرب کشور در انتظار رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگاران از افتتاح خطوط ریلی بستان آباد - خاوران در آینده ای نزدیک و به دست رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ایستگاه خاوران ظرفیت یک زوج قطار را در قالب رفت و برگشت دارد و برای اینکه این قطارها به چهار زوج افزایش پیدا کند لازم است چهار لاین و خط پارکینگ در ایستگاه خاوران ایجاد شود که هنوز این ظرفیت ایجاد نشده است.

وی گفت: قرار است که پیرو سفر آیت الله رئیسی و برخی از مسئولان دولتی به آذربایجان شرقی خط راه آهن بستان آباد تا ایستگاه خاوران افتتاح شود.

تاج الدینی افزود: با افتتاح این خط در واقع خط راه آهن میانه - تبریز جریان پیدا خواهد کرد و فعال خواهد شد این بزرگترین پروژه و طرح ریلی شمال غرب کشور است که بیش از ۲۰ سال طول کشیده و در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تاکنون هزینه دربرداشته است.

میر تاج الدینی با تاکید بر این نکته که خواسته مردم تبریز و آذربایجان این است که این محور یعنی میانه بستان آباد تا ایستگاه خاوران سریعتر مورد افتتاح قرار گیرد، گفت: افتتاح این خط باعث می‌شود تا مردم به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کنند، همچنین با افتتاح این مسیر در واقع مسیر راه آهن تهران-تبریز ۴ تا ۵ ساعت نزدیک تر خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه ایستگاه خاوران ایستگاه نهایی این خط نیست و ایستگاه نهایی، ایستگاه مرکزی تبریز است، هنوز این مسیر تکمیل نشده است، بنابراین ، ایستگاه خاوران، به عنوان ایستگاه موقت تبریز و بعنوان ایستگاه شماره ۲ و بخش شرقی تبریز استفاده خواهد شد و باید برخی از الزامات ایستگاه نهایی هم در این ایستگاه دیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه