English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نواقص مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز پیش از سفر رییس جمهور رفع می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی تاکید کرد: نواقص موجود در مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز بر اساس زمان بندی تعیین شده تا سفر رییس جمهور رفع می‌شود.

نواقص مسیر ریلی بستان‌آباد - تبریز پیش از سفر رییس جمهور رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سیدمیعاد صالحی، روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیر ریلی بستان آباد - تبریز و ساختمان ایستگاه خاوران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بازدید با هدف شناسایی، بررسی و رفع نواقص این پروژه انجام می شود تا قبل از افتتاح از سوی رییس جمهور یا مقامات کشوری، برخی نواقص اولیه پروژه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برطرف شود.

وی اظهار کرد: نواقص ثانویه این پروژه نیز برای تامین منابع به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا پس از تامین اعتبار لازم در بازه زمانی مشخصی نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: بعد از رفع نواقص و افتتاح فاز اول این پروژه، برای بهره برداری با ظرفیت کامل آن برنامه ریزی لازم انجام می شود.

صالحی، ادامه داد: قبل از اینکه مردم از این مسیر تردد کنند ما وظیفه داریم به همراه تمامی هیات فنی، با قطار مسیر را طی کنیم و اگر ایراداتی در طول مسیر وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی یادآور شد: نواقص کل این مسیر از ایستگاه خاوران - بستان آباد - میانه متناسب با برنامه زمان بندی و اضطراری رفع می شود تا برای بهره برداری کامل هیچ مشکلی نداشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: در این بازدید مشترک با حضور مدیران و مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی و مدیران استانی، آخرین مراحل آمادگی مسیر ریلی میانه - تبریز و ایستگاه خاوران به عنوان ایستگاه جنوب شهر تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت.

خیرالله خادمی، با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در این مسیر انجام شده است، افزود: حجم سرمایه گذاری پروژه به قیمت روز از میانه تا تبریز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی اظهار کرد: بزرگترین تونل ریلی کشور به طول سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر و بزرگترین پل ۲ خطه ریلی کشور در این مسیر احداث و در طول مسیر حدود ۱۵۴ کیلومتر تونل، پل و گالری ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری زودتر از پروژه و برای رفاه حال مردم این منطقه انجام شده است.

خادمی، ادامه داد: در این بازدید تصمیم گیری در خصوص مرحله اول بهره برداری انجام می شود و کارهای باقی مانده برای تکمیل پروژه، پس از تهیه لیست نواقص موجود و اعتبار مورد نیاز با نظر راه آهن جمهوری اسلامی در برنامه زمان بندی اجرا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه