English

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

۱۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه تبریز - اهر اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تکمیل بزرگراه تبریز - اهر برای کاهش فشار ترافیکی در این مسیر، گفت: در سال جاری ۱۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل این بزرگراه اختصاص یافت.

۱۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه تبریز - اهر اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، امیر بخشی‌زاده روز دوشنبه در جلسه بررسی وضع پروژه‌های راه‌سازی، راه‌های روستایی و اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر افزود: از این میزان اعتبار، ۱۲۵ میلیارد تومان از منبع ماده ۵۶ و منابع بانک ملت جذب شده و ۶۴ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع این اداره کل اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار ابلاغی و جذب آن، بدهی ۸۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران پروژه بزرگراه تبریز - اهر پرداخت می‌شود، اظهار کرد: برای تکمیل این بزرگراه نیاز به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل تکمیل نبودن پروژه کمربندی شرقی اهر، فشار ترافیکی روزانه خیابان بهار این شهر را قفل می‌کند و اگر حادثه غیرمترقبه ای در این مسیر اتفاق بیفتد، امکان تردد و هدایت بار ترافیکی وجود نداشته و این موضوع روند امدادرسانی را مختل می‌کند.

بخشی زاده، بر لزوم مشارکت شهرداری اهر در اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر تاکید کرد و ادامه داد: الحاق کمربندی شرقی به صورت ۲ بانده به محدوده شهری اهر برای توسعه محدوده شهری ضروری بوده و در صورت تکمیل آن از شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌ شود.

وی با اشاره به خلع‌ ید پیمانکار پروژه کمربندی جنوبی اهر، یادآور شد: بهمن‌ سال گذشته به دلیل عدم فعالیت و پیشرفت پروژه ارتقای این کمربندی به بزرگراه با اعمال ماده ۴۸ پیمانکار از ادامه کار منع شد و قرار است تا ماه‌های آینده با برگزاری مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و اجرای پروژه پیگیری شود.

بخشی‌زاده، بر لزوم تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر تاکید و افزود: روزانه پروژه ۱۱۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی اهر پیگیری می شود و تلاش می شود این پروژه تا پایان خرداد سال‌جاری به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه