English

علیرضا صارمی:

ظرفیت ثبت نام طرح ملی مسکن در ملایر تکمیل شد

علیرضا صارمی با بیان اینکه ظرفیت ثبت نام طرح ملی مسکن در ملایر تکمیل شد، افزود: 25درصد از ثبت نام‌کنندگان بدون شرایط هستند و پس از پالایش حذف خواهند شد.

ظرفیت ثبت نام طرح ملی مسکن در ملایر تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علیرضا صارمی، رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: افرادی که در مرحله نخست طرح موفق به ثبت‌نام شده‌اند، پس از پالایش و در صورت داشتن شرایط مرحله بعد به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود. در مرحله نخست ثبت نام طرح مسکن ملی در ملایر، سهمیه این شهرستان ۵۰۰ نفر اعلام شد که در ساعت‌های اولیه ثبت نام این ظرفیت تکمیل شد.

علیرضا صارمی اظهار داشت: ظرفیت استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن ۹ هزار نفر است که در مراحل بعدی این ظرفیت تکمیل می‌شود.

وی افزود: افرادی که در مرحله نخست طرح موفق به ثبت‌نام شده‌اند، پس از پالایش و در صورت داشتن شرایط مرحله بعد به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

صارمی ادامه داد: طبق اعلام معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ۲۵ درصد ثبت‌نام کنندگان مرحله اول اقدام ملی بدون شرایط هستند و پس از پالایش از لیست متقاضیان حذف می‌شوند.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر بیان کرد: منتظر ارسال پاسخ استعلام‌ها از وزارتخانه هستیم تا پس از اعلام، ظرفیت جدید و تکمیل ظرفیت برای طرح مسکن ملی در ملایر انجام شود.

صارمی با بیان اینکه طرح مسکن ملی در سه محله شهر ملایر اجرا می‌شود ادامه داد: در تلاش هستیم ۴۴۰ واحد بدون متقاضی مسکن مهر را در قالب طرح اقدام ملی تعیین تکلیف کنیم.

وی گفت: پروژه ۳۰۰ واحدی اندیشه گستر واقع در کوی مسکن مهر و ۱۴۰ واحدی خانه کارگر در نزدیکی یخدان میرفتاح در قالب مسکن مهر هنوز بدون متقاضی و بلاتکلیف است که در صدد هستیم پس از رفع مشکلات حقوقی در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث و تحویل متقاضیان شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر اظهار داشت: علاوه بر این در حال پیگیری طراحی سایت اراضی واقع در انتهای بلوار فردوس و ابتدای بلوار فاطمیه(س) ملایر هستیم تا در قالب طرح اقدام ملی مسکن، احداث و به متقاضیان واگذار شوند.

صارمی ادامه داد: همچنین در منطقه بافت فرسوده ملایر واقع در خیابان امام رضا(ع) در قالب احیای بافت فرسوده نیز پیگیر طراحی سایت و اصلاح معابر هستیم تا بتوانیم برای سال آتی عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی یادآور شد: در صورت اعلام تکمیل ظرفیت برای طرح مسکن ملی در مراحل بعد، متقاضیان تنها از طریق سامانه tem.mrud.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صارمی درباره شرایط متقاضیان نیز بیان کرد: متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فرودین سال ۱۳۸۴ بدون زمین یا واحد مسکونی باشند و از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ از هیچکدام از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده و فرم (ج) آنها در استعلام از سامانه مربوطه سبز باشد.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی و توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن را از دیگر شرایط متقاضیان در مسکن ملی برشمرد.

صارمی خطاب به متقاضیان مسکن ملی در ملایر تاکید کرد: متقاضیان باید امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: تسهیلات بانکی با مبلغ ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد با دوره مشارکت مدنی(ساخت) حداکثر ۲ سال تنفس وام و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر اقساط این تسهیلات برای وام ۷۵ میلیون تومان را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

صارمی با بیان اینکه زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی در ملایر تامین شده است ادامه داد: طبق اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام کنندگان در صندوق مسکن یکم بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و می‌توانند به ساخت مسکن نیز متصل شوند.

وی با اشاره به نحوه اتصال سپرده‌گذاران صندوق مسکن یکم با طرح اقدام ملی مسکن گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن، اعطای تسهیلات مشارکت برای احداث واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی با اولویت دارندگان حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم صورت می‌گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه