English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

طی یک سال گذشته هیچ گونه حفاری در مقبره الشعراء و اطراف آن انجام نگرفته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: طی یک سال گذشته هیچ گونه حفاری در مقبره الشعراء و اطراف آن انجام نگرفته است.

طی یک سال گذشته هیچ گونه حفاری در مقبره الشعراء و اطراف آن انجام نگرفته است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با همت و پیگیری مستمر و مداوم استاندار آذربایجان‌شرقی و همچنین اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همراهی و همکاری شهرداری تبریز، روند بازسازی مقبره‌الشعرا در حال انجام بوده و در دوره فعلی حفظ وضعیت فعلی و آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی و تاریخی مهمترین هدف و رویکرد ما است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به تبریز ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرا برای سه سال اختصاص یافت، تشریح کرد: در سال گذشته برای ساماندهی بخش جنوبی (صفه جنوبی) این مجموعه ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

بلاغی، با تاکید بر اینکه  اعتبار پروژه ساماندهی مقبره الشعرا از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می شود و شهرداری تبریز به عنوان مجری و پیمانکار پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کارفرما و ناظر عمل می‌کند، گفت: در حال حاضر ساماندهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: نمای بیرونی این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای شش هزار مترمربع در حال اجرا بوده و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: با اتمام بازسازی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در تمام ایام هفته برنامه‌های فرهنگی و ادبی در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد تا مراجعه کنندگان در تمام اوقات بتوانند در این فضای ادبی منحصربفرد از داشته‌های ادبی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در مکانی که آرامگاه شهریار شعر ایران و مجموعه‌ای که مزین به نام استوانه‌های شعر و ادب ایران است باید ضمن ایجاد فضایی مطلوب، برنامه‌هایی در خور و شایسته فرهنگ و ادب این مرز و بوم اجرا شود و اهتمام مجموعه مدیریتی استان نیز برای تحقق این امر است.

وی ادامه داد: ساماندهی پارک مقبره الشعرا،‌مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی نیز با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه