English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

نگاه امام خمینی(ره) به ارتش جمهوری اسلامی نگاه پدرانه بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آنچه که امام (ره) از گذشته ارتش می‌دیدند و شناختی که از بدنه آن داشتند، باعث شد تا نگاه پدرانه به بدنه ارتش جمهوری اسلامی داشته باشند.

نگاه امام خمینی(ره) به ارتش جمهوری اسلامی نگاه پدرانه بود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم سه شنبه، ۲۹ فروردین ماه در مراسم رژه روز ارتش در تبریز، اظهار کرد: آخرین پیام امام(ره) پیش از ارتحالشان، پیام تاریخی ۲۹ فروردین و نامگذاری روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که تک تک نیروهای ارتش را مورد تفقد قرار دادند و این موضوع، نکته بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، زمزمه انحلال ارتش مطرح می‌شد که بیشتر از لانه‌های منافقان و کمونیست‌ها برمی‌خواست و برخی از فرزندان انقلاب را هم تحت تاثیر قرار داده بود و گروه حامیان ارتش و مخالفان ارتش در حال شکل گیری بود اما امام (ره) با بصیرت الهی همیشگی خود در آن هنگام، این توطئه را در نطفه خفه و ناکام گذاشتند و در پیامی در آن روزها، ارتش را ارتش اسلامی دانستند و ارتشیان را فرزندان انقلاب خوانده و مردم را برای استقبال از این ارتشی‌ها فراخواندند. 

وی ادامه داد: آنچه که امام(ره)، آن پیر اندیشه و سیاست، در تدابیر الهی خود می‌دید دیگران در آینه شفاف حوادث نمی‌دیدند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: در این راستا نقش مقام معظم رهبری در ارائه گزارشات مناسب برای تصمیم سازی بسیار موثر بود. ایشان گزارش‌ها را خدمت رهبر کبیر انقلاب می‌دادند و نتیجه آن شد که امام ۲۹ فروردین ۵۸ را به عنوان روز ارتش نامیدند و به ارتش دستور دادند تا به خیابان‌ها بیایند و مردم از آن‌ها استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) کارکنان ارتشی را می‌دیدند که در ۱۹ بهمن ماه به مدرسه علوی رفتند و چهار روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و زودتر از موعد اضمحلال رژیم پهلوی، ندای آزادی سر داده و پشتیبان مردم و انقلاب شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دیدار تاریخی افسران ارتش با امام(ره)، افزود: ارتش در این دیدار با امام(ره) پیمان بست و امام راحل در آن دیدار با افسرانی آشنا شدند که اگرچه در ارتش گذشته رشد یافته بودند اما با تربیت محکم خانواده و ارتباط با مسجد و روحانیت، معماران ارتش نوین اسلامی شدند، مثل شهید سپهبد صیاد شیرازی که شهید چمران، اقتدا به وی را در نماز برای خود افتخار می‌دانست یا مثل شهید شیرودی که امام راحل در سال ۵۹ او را مالک اشتر زمان معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل با این نگاه از مردم خواستند تا در ۲۹ بهمن ماه به استقبال از مردان الهی بروند که آن روز ارتشی‌ها شعار «ارتش فدای ملت» و مردم هم شعار «ملت فدای ارتش» سرمی‌دادند. در نهایت نیز اعتماد الهی امام (ره) جواب داد و ارتش پاسخ خوبی به اعتماد امام راحل و استقبال مردم داد. به طوری که از اولین شهیدان در روزهای نخست پیروزی انقلاب، ارتشی مبارز و آزاده سپهبد قرنی بود که در سوم اردیبهشت ۵۸ به شهادت رسید و ما ایستادگی وی را در مقابل ضدانقلاب، تجزیه طلب و ... دیدیم.

وی با بیان این‌که ارتش در نقاط مختلف کشور همراه نیروهای مردمی ایستاده و از کیان انقلاب دفاع می‌کند، افزود: ارتش در دوران دفاع مقدس هم به نقطه‌ای رسید که کلمه طیبه «ارتش اسلامی» زیبنده آن بود و مقام معظم رهبری از آن به عنوان «ارتش حزب الله» یاد کردند

آل هاشم با اشاره به رشادت‌های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: ارتش به همراه سایر نیروهای مسلح و برادران فداکار سپاه، بسیج قهرمان، جهادیان آن روز و حتی نیروهایی از نیروی انتظامی آن روز که تحت ژاندارمری و کمیته فعالی بودند، مانند سد محکمی جلوی دشمن ایستادند و ارتش بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی ادامه داد: ۲۱۲ هزار پایور دلاور ارتش با متوسط ۶۰ ماه حضور در جبهه، ۸۵ هزار منقضی خدمت به شکل داوطلبانه و دو میلیون و ۶۴۰ هزار سرباز با متوسط ۲۱ ماه حضور در دفاع مقدس مشارکت کردند. همه نیروهای ارتشی، صحنه‌هایی بی بدیل را از ایثار و فداکاری به یادگار گذاشتند و حماسه‌های جاودانه آفریدند.

وی افزود: عملیات کمان ۹۹ که ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی در اولین روز آغاز جنگ تحمیلی نیروهای هوایی بعثی را منهدم ساختند، تا حدیث بی مانند سربازان و درجه داران نیروی دریایی ارتش و ناوچه پیکان در عملیات مروارید که نیروهای دریایی عراق را به نقطه پایان رساندند و عراق تا پایان جنگ نتوانست نیروی دریایی خود را سازماندهی دهد و در این راستا شهیدان سرافرازی چون همتی را تقدیم کشور کرد، هر یک نمونه‌ای از رشادت‌های ارتشی‌ها است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به عنوان نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی توسط مقام معظم رهبری نامیده شده و در مناطق مختلف و تا خلیج عدن حضور دارد و جلوی دزدان دریایی را می‌گیرد و امروز این نیروی ارتشی نه تنها یک نیروی نظامی است بلکه نیروی اقتصادی، دیپلماسی و بین المللی نیز شناخته می‌شود.

وی افزود: امام (ره) در پیام آخر خود، نیروی زمینی را هم مورد اشاره قرار دادند. نیروی پرافتخاری که هوانیروز از اولین روزها با شهیدانی مثل شیرودی بالاترین رکورد جهانی را از نظر بالگرد به ثبت رساند تا حماسه بزرگ هوانیروز و نیروی زمینی به فرماندهی شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد که منافقان را به خاک سیاه نشاندند. حضور نیروی هوایی و هوانیروز در همه عملیات‌ها مایه قوت قوت و دلگرمی رزمندگان اسلام بود که حماسه‌های آنان را در والفجر ۸ و عملیات بزرگ سپاه در منطقه فاو دیدیم.

وی با بیان این‌که کربلای‌۵ از ذهن رزمندگان بسیجی نمی‌رود، اظهار کرد: شهید ستاری به عنوان فرمانده پدافند آن زمان به همراه نیروهای خود در علمیات والفجر ۸، بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را ساقط کرد.

آل هاشم با بیان این‌که یکی از مظلومیت‌های نیروهای مسلح این است که مردم با فداکاری‌ها و تلاش آن‌ها آشنا نیستند، افزود: کدام یک از ما می‌دانیم که شهید یوسف کلاهدوز از بنیانگذاران سپاه پاسداران و جانشین سپاه در آن مقطع زمانی یک افسر مومن ارتشی بود. کمتر کسی شاید بداند که سیدالاسرای دفاع مقدس، سرلشکر لشگری، چند روز قبل از آغاز جنگ زمانی که در منطقه گشت زنی می‌کرد به اسارت دشمن درآمد و ۱۸ سال در زندان‌های عراق حضور داشت که ۱۵ سال آن زندان انفرادی بود. 

وی افزود: لشکری روزی که به اسارت رفت دخترش چهار ماهه بود و وقتی با جانبازی ۷۰ درصد برگشت، دخترش سال اول دانشگاه بود. این شهید دفاع مقدس، آیت اول صبر و مقاومت بوده و به عنوان سید الاسرای ایران نامیده شد.

وی اظهار کرد: سرلشگر موسی نامجو امروز فیضیه ارتش را ساخت و ارتش را تبدیل به بوستان معطر نیروهای انقلابی کرد. نام بزرگان شهیدی مثل سرلشکر فلاحی، فکوری، منصور ستاری، اردستانی، بابایی، نوژه، منفرد، آبشناسان و صدها افسر گمنام دیگر بر تارک نیروی زمینی الهی می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران، گفت: ایران در عرصه سیاست خارجی بارها پیام خود را با اقداماتش نشان داده و سایه جنگ‌های بی فایده و خانمان سوز را با رهبری و فرماندهی مقام از سر این کشور برداشته است. خروجی چنین راهبردی باعث شده تا به جای ایران، این دشمنان ایران باشند که متحمل هزینه‌های هنگف نظامی شده و خاطرات خفت باری مثل خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان را بر جای گذارد.

آل هاشم اظهار کرد: امروز فرماندهان غیرتمند ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج قهرمان با امام خویش پیمان مجدد می‌بندند و می‌گویند که در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های والای امام راحل و اهداف مقدس آن فرمانده عظیم الشان نیروهای مسلح و رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون در راه حراست از میهن اسلامی از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه