English

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

تشکیل پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در نتیجه ۵۵ هزار و ۹۶۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در سال گذشته پنج هزار و ۳۹۵ فقره پرونده به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان تشکیل شد.

تشکیل پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در راستای مبارزه با کالای قاچاق، پنج هزار و ۳۶۲ مورد بازرسی از واحدهای مورد نظر انجام شد که منجر به تشکیل ۱۶۴ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان شد.

وی ادامه داد: در جریان طرح نظارتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال اجرا شد ۷۰۶ پرونده به ارزش ۱۴ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان تشکیل شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: عمده‌ترین عناوین تخلفاتی پرونده های تشکیل شده به ترتیب عدم درج قیمت، گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور صورت حساب، تقلب، کم فروشی، قاچاق و احتکار است.

پرنیان با تاکید بر تغییر رویکردهای نظارتی به سمت بازرسی هوشمند با بهره گیری از ظرفیت سامانه های الکترونیکی به ویژه در گروه های کالایی فولاد، مصالح ساختمانی، روغن موتور و لاستیک، گفت: با استفاده از توان و ظرفیت تمامی معاونت های سازمان، برای ۷۳ هزار فعال تجاری در سامانه جامع تجارت کد نقش اخذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف استانی به ویژه تعزیرات حکومتی و اتحادیه های صنفی در امر نظارت و بازرسی در قالب گشت های مشترک بازرسی افزود: به منظور نظارت بر نانوایی ها، همکاری مستمری با سازمان جهاد کشاورزی در قالب گشت های مشترک بازرسی داشته ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۹۸ گشت مشترک بازرسی به منظور نظارت و بازرسی بر بازار تشکیل شد.

پرنیان ادامه داد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت های حمل و نقل بار و مسافر و استقرار بازرس ثابت در محل پایانه بزرگ مسافربری تبریز، نظارت بر عملکرد مدارس غیرانتفاعی از لحاظ شهریه های دریافتی و برگزاری همایش یک روزه اعطای تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از واحدهای برگزیده و منتخب از جمله اقدامات سازمان در سال گذشته است.

وی با اشاره به بررسی و تجزیه و تحلیل روزانه گزارش های مردمی رسیده از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و طرح موضوعات در جلسات استانی از جمله جلسات کمیته اقدام مشترک، افزود: به منظور پیشگیری و پیش بینی قبل از بروز مشکل، مسایل مختلف تولید، توزیع و آخرین وضعیت بازار در قالب گزارش های تحلیلی هفتگی، پس از احصاء و بررسی به مراجع مختلف استانی از جمله استانداری و دادستانی ارسال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه