English

امام جمعه تبریز:

بازاریان و اصناف سربازان جنگ اقتصادی هستند/بسیج اصناف برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف تلاش کند

امام جمعه تبریز نقش بسیج اصناف را در راهبری اقتصاد و تجارت مهم خواند و گفت: بسیج اصناف باید برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف، در کنار انجمن اسلامی بازار و اتاق اصناف تلاش کند.

بازاریان و اصناف سربازان جنگ اقتصادی هستند/بسیج اصناف برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف تلاش کند

به گزارش خبرگزاری موج آذبایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز در دیدار اعضای بسیج اصناف استان  اظهار کرد: اصناف در جنگ تحمیلی دشمنان علیه اقتصاد کشورمان همچون کوهی استوار با اقتدار ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مانند ستون فقرات کشور است و اگر این عمود آسیب ببیند یقینا جامعه به خطر می افتد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر احتکار و قاچاق کالا عامل ازبین رفتن اقتصاد است افزود: بازاریان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی و شرایط اقتصاد کشور را داشتند و در 8 سال دفاع مقدس نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی نقش بسیج اصناف را در راهبری اقتصاد و تجارت مهم خواند و تاکید کرد:  بسیج اصناف باید برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف، در کنار انجمن اسلامی بازار و اتاق اصناف تلاش کند و از اصناف به عنوان سربازان جنگ تحمیلی اقتصادی حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: هدف از تشکیل بسیج اصناف این است که صنوف ما بر مبنای دین مبین اسلام عمل کرده و خودشان بر خودشان نظارت کنند که اگر اینگونه باشد بسیاری از دغدغه ها وجود نخواهد داشت.

اجرای طرح های مختلف امور فرهنگی و اجتماعی از جمله کمک به برگزاری نماز اول وقت در بازار و تکریم و تشویق افراد محجبه و همچنین کمک به ازدواج آسان در بین جوانان و فرزند آوری و آموزش فقه بازار با همراهی حوزه های علمیه از موارد و خواسته های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار از بازاریان و بسیج اصناف بود.

 در ابتدای این دیدار سرهنگ پور زینال رئیس بسیج اصناف سپاه عاشورا و هاشمی رئیس اتاق اصناف تبریز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته، حضور بازاریان و اصناف در صحنه های مختلف کشور برای کمک به تامین نیاز های مردم و توسعه کشور را افتخاری بی بدیل از این اقشار تاثیرگذار جامعه بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه