English

امام جمعه زنجان:

حضرت زینب (س) آغازگر جهاد تبیین در کوفه بود/بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری امام حسین (ع) است

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضرت زینب (س) آغازگر جهاد تبیین در کوفه بود گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) است.

حضرت زینب (س) آغازگر جهاد تبیین در کوفه بود/بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،  آیت‌الله علی خاتمی در جمع عزاداران حسینی تبریز در مصلای اعظم امام خمینی (ره)، به تلاش‌های وسیع دشمنان برای تخریب انقلاب اسلامی طی سال های پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت ۴۳ سال همچنان انقلاب اسلامی با صلابت ایستاده و آمریکا و نوچه‌های او هر کاری خواستند، انجام دادند و اگر می‌دانستند با حمله نظامی موفق می‌شوند، قطعا" یک ساعت معطل نمی‌ ماندند.

وی زمان حاضر را بهترین موقع برای جهاد تبیین دانست و با بیان اینکه حضرت زینب (س) آغازگر جهاد تبیین در کوفه بود، اظهار داشت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام حسین (ع) مجاهد جهاد تبیین بود، گفت: باید از فرصت محرم برای جهاد تبیین استفاده کنیم.

خاتمی با بیان اینکه گذر زمان به تمامی اتفاقات حاکم است، یادآور شد: عمر دنیا بسیار زیاد است و مردم زیادی در حوادث کوچک و بزرگ مانند سیل، زلزله، بیماری، تصادفات و سایر حوادث فوت کرده‌اند و با گذشت زمان همه آن‌ها فراموش شده‌اند، اما حماسه امام حسین پس از سپری شدن سده ها همچنان باقی و زنده است.

وی ادامه داد: اگر امروز از کسی بپرسند در جنگ جهانی اول و دوم چه اتفاقاتی رخ داده است و چند نفر کشته شدند، می گویید مگر من معلم تاریخ هستم که این‌ها را بدانم و این‌ها در زندگی به چه درد من می‌خورد؟ 

خاتمی گفت: حادثه عاشورا بیش از هزار سال قبل اتفاق افتاده است، در یک طرف ۷۲ نفر و در طرف دیگر چند هزار نفر بودند و در نصف روز تمامی اتفاقات رخ داد و دو ساعت بعد از عاشورا همه چیز تمام شد، اما عشق و محبت امام حسین (ع) همچنان در دل‌های میلیون ها نفر جاری است و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی ایام کرونایی را برای عزاداران حسینی به خصوص هیاتی های ترک‌ زبان سخت برشمرد و افزود: وقتی عزیزترین فرد کسی فوت می‌ کند بعد از چند سال برایش عادی می شود، اینکه چرا کربلا از یادها نمی‌رود و داغ عاشورا همچنان در دل‌ها باقی است؟ همان معجزه ای است که به دست امام حسین و یارانش آفریده شد.

خاتمی از مکتب امام حسین (ع) به عنوان یک دانشگاه وسیع نام برد که هر سال چندین هزار دانشجو تربیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی