English

وزیر جهاد کشاورزی:

ارز به نهاده های دامی واردات نشده پرداخت نمی شود

وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخبار منتشره درباره تخلف در واردات نهاده های دامی گفت: در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده است.

ارز به نهاده های دامی واردات نشده پرداخت نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه‌ بازدید از شهرک گلخانه‌ای شهرستان ملکان در واکنش به اخبار منتشره درباره تخلف در واردات نهاده های دامی  اظهار کرد: در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده است.

وی افزود: این موضوع ممکن است ذهن تولیدکنندگان را در شرایطی که به آرامش و پایداری در حوزه تولید نیاز دارد دچار تشویش کند، در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده و هیچ‌گونه اختلاس یا رانتی نشده و هیچ ارزی نیز به آن شرکت داده نشده است.

وی گفت: طبق ضوابط و قوانین بانک مرکزی به شرکت وارد کننده‌ای که کالای آن وارد گمرک شده، براساس مستندات ارز پرداخت می‌‌شود، بنابراین برای شرکتی که تنها بخشی از نهاده‌ها را وارد کرده و مابقی وارد نشده، ارزی پرداخت نمی‌شود و مبلغ ریالی در حساب سامانه بازارگاه موجود است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موضوعات مطرح‌ شده در رسانه‌ها در خصوص تأمین نهاده‌ها، افزود: در بحث نهاده‌های دامی و تأمین آن، سامانه شفافی با نام بازارگاه در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که نهاده‌ها بر روی این سامانه به خریداران عرضه و فروخته می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مأموریت‌های معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی رصد بر روی سامانه بازارگاه و تأمین و رفتار شرکت‌هاست که یکی از شرکت‌های در تأمین دچار تأخیر است که این موضوع جدیدی نیست و ما در گذشته نیز این تأخیرها را داشته‌ایم.

ساداتی‌نژاد با بیان این که یکی از تولیدکنندگان در تأمین نهاده دچار تأخیر شده است، افزود: بررسی‌هایی در این زمینه انجام و در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده که اگر تخلفاتی در این زمینه وجود دارد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: به‌زودی با تمهیدی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم تأمین نهاده‌های این شرکت انجام می‌شود و با سرعت به دامداری‌ها و مرغداری‌ها حمل می‌شود، لذا هیچ نگرانی دامداران و مرغداران تولیدکننده ما نداشته باشند؛ این مسئله را حل می‌کنیم و عموماً در گذشته این تاخیرات در سامانه وجود داشته است؛ در این خصوص پیگیری‌هایی نیز برای رفع آن انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان بدانند وزارت جهاد کشاورزی مثل همیشه حامی تولید است و از آن حمایت می‌کند، قطعاً در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند تا پایداری تولید به وجود بیاید و دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه