English

شهردار مراغه:

تکمیل طرح های نیمه تمام شهری اولویت شهرداری مراغه است

شهردار مراغه با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام شهری اولویت شهرداری و شورای شهر است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و کاهش درآمدهای شهری، بودجه سال گذشته شهرداری مراغه ۱۰۸ درصد تحقق یافته است.

تکمیل طرح های نیمه تمام شهری اولویت شهرداری مراغه است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد مقتومی در همایش روز شوراها و تجلیل از کارگران نمونه شهرداری مراغه اظهار داشت: شورای شهر تنها نهادی است که پس از هیئت دولت می تواند ارائه طرح کند.

وی ادامه داد: فعال و پویا بودن شوراهای شهر می تواند وضعیت توسعه و بهبود زیرساخت های شهری را بهبود بخشد.

شهردار مراغه اضافه کرد: این نهاد مردمی می تواند با تصمیم گذاری های مناسب راهگشای طرح ها نه تنها برای شهرداری بلکه سایر دستگاه های خدمات رسان شهری باشد.

مقتومی گفت: لایحه ایجاد مدیریت واحد شهری حرکتی مناسب برای توسعه شهری در قالب برنامه ششم توسعه بوده که تاکنون مسکوت مانده است.

وی افزود: متاسفانه در اجرای برخی طرح های شهری پشتوانه مناسب و قانونی برای شهرداری از جمله در زمینه رفع سد معبر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام شهری اولویت شهرداری و شورای شهر است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و کاهش درآمدهای شهری، بودجه سال گذشته شهرداری مراغه ۱۰۸ درصد تحقق یافته است.

شهردار مراغه افزود: اجرای طرح های ساماندهی رصدخانه تاریخی و گنبد سرخ از جمله طرح هایی است که توسط مدیریت شهری مراغه برای توسعه و بهبود زیرساخت های گردشگری به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصاد و بیکاری موجود در شهر، در حجال اجراست.

وی با اشاره به وضعیت آسفالت معابر شهری مراغه ادامه داد: هم اکنون برای آسفالت تمامی معابر این شهر به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه امسال برای آسفالت ۳۵۰ هزار متر رمبع از معابر عمومی برنامه ریزی شده است اضافه کرد: هم اکنون با توجه به گرانی قیر و کمبود اعتبارات لازم برای تامین آن، مشارکت مردمی بهترین راهکار برای این منظور بوده لیکن تلاش شورای شهر  و شهردرای تامین قیر مورد نیاز از منابع مختلف کشوری است.

وی اضافه کرد: احداث پل دخیل، خیابان ۶۰ متری عشرت آباد و تکمیل کمربندی غربی مهم ترین طرح های امسال شهرداری مراغه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: متاسفانه هم اکنون همراهی و تعامل مناسبی در شهرستان برای رفع مشکلات شهری وجود ندارد.

ناصر رحمتی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، شورای شهر برای رفع مشکلات شهری و جوابگویی به مطالبات و دغدغه های شهروندان تلاش می کنند.

وی ادامه داد: با این وجود جایگاه اصلی و قانونی شوراهای اسلامی شهر در شهرستان مراغه مورد توجه و اهتمام کافی مدیران شهرستانی قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: وقتی برای امضای پرونده یا اخذ مجوز قانونی برای اجرای طرحی نیاز به حضور اجباری در مرکز استان وجود داشته باشد، مشکلات و موانع بسیاری برای توسعه شهری به وجود می آید.

وی با بیان اینکه بازی با آبروی کارکنان و کارگران زحمت کش شهرداری و دیدگاه های منفی نسبت به این نهاد خدمتگزار مناسب نیست گفت: در مواقع بحرانی، شرایط سخت و حوادث همواره آتش نشانان، پاکبانان و کارگران شهرداری در صف اول خدمت رسانی به شهروندان قرار دارند.

وی افزود: در هر دستگاهی احتمال حضور افرادی خطاکار است لیکن در مجموعه شهرداری کاگرانی با تحصیلات عالی با کمترین حقوق نسبت به سایر دستگاه ها، مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با این وجود شهرداری و شورای اسلامی شهر برای رفع تبعیض های درآمدی کارگران تلاش مضاعفی در ماه های اخیر انجام می دهد لیکن رفع مشکلات آنان نیازمند همراهی سایر دستگاه هاست.

وی با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی روز مراغه در ۱۶ اردیبهشت امسال اضافه کرد: با توجه به حضور وزیر میراث فرهنگی در این رویداد شاهد حرکت های مناسبی برای توسعه شهر خواهیم بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه با شااه به جایگاه اجتماعی کارگران گفت: رونق اقتصادی، آبادانی و توسعه کشور به واسطه تلاش کارگران محقق می شود.

پرویز حبیبی افزود: هم اکنون نرخ بیکاری افراد بالای ۱۵ سال این شهرستان حدود ۸.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه کارگران شهرداری زحمتکش ترین کارگران هستند اضافه کرد: این کارگران خدوم همواره در فصل سرد و زمستان تلاش کرده و پاکبانان زحمت کش شبانه روز در زیباسازی و زیبا نگه داشتن شهر تلاش می کنند.

رئیس دوره پنجم شورای الامی شهر مراغه نیز گفت: شورای اسلامی در تمامی ادوار قدردان اعتماد شهروندان هستند.

سیدجواد عطار موسوی افزود: شوراهای شهر نیز باید از این اعتماد برای رفع دغدغه های شهروندان استفاده کنند.

گفتنی است در این همایش از ۲۰ نفر از کارگران نمونه شهرداری به مناسبت روز کارگر و از شورای های اسلامی دوره ششم و پنجم به مناسبت روز شوراها تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه