English

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

ضرورت بهره‌مندی از مواهب معدن مس سونگون آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌مندی استان از مواهب معدن مس سونگون، گفت: با رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، چرخ تولید با قدرت به حرکت در خواهد آمد.

ضرورت بهره‌مندی از مواهب معدن مس سونگون آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در گردهمایی دو روزه مدیران ارشد وزارت صمت، اظهار داشت: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیشترین میزان ذخایر معدنی کشور، حدود ۴۰ درصد از عرصه‌های معدنی با مشکلاتی در حوزه‌ی محیط زیست، منابع طبیعی و معارضین محلی مواجه هستند که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه معدن مس سونگون موهبتی خدادادی است که باید مردم استان از مواهب آن بهره‌مند شوند، افزود: به منظور فعال سازی واحدهای راکد معدنی و همچنین ایجاد و توسعه‌ی واحدهای فرآوری، نیازمند هماهنگی‌های بیش از پیش با دادستانی‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی هستیم تا تحرک لازم در راستای ایجاد ارزش افزوده از معادن بوجود آید.

پرنیان با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان به‌ویژه در بخش آب و برق، ادامه داد: کمبود زمین صنعتی در شهرهای بزرگ برای توسعه‌ی واحدهای تولیدی موجود و همچنین اختصاص یک درصد ارزش افزوده مرتبط با استهلاک زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی که فعالین اقتصادی در شهرک‌ها سالها است منتظر تحقق آن هستند، نگاه ویژه حمایتی دولت را نیاز دارد.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی، حوزه‌ای بسیار مهم در صنعت کشور بوده و با اصلاح برخی موارد قانونی شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر هیأت مدیره‌ها در تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: با جدیت براساس برنامه‌های محوری وزارت صمت و دولت سیزدهم در مسیر شفاف‌سازی و رصد هوشمند و هدفمند تمامی فرایندهای تولید، تامین، توزیع و حتی گردش مالی حرکت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه