English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست؛ بلکه فعالیت این شرکت‌ها باید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ثروت، درآمد و رفاه جامعه شود.

توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در جلسه بررسی راهکارهای تقویت تولید دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ظرفیت های استان در زمینه دانش بنیانی بسیار مطلوب است؛ اما باید تلاش کنیم این ظرفیت ها خروجی مشخصی داشته باشد. 

وی افزود: در ارتباط با مباحث تولید، گردش سرمایه بسیار مهم است که دچار مشکلات عدیده ای بوده و اگر حل نشود اتفاق خاصی در زمینه حمایت از تولید، فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی نخواهد افتاد.

وی بر لزوم قرارگیری شرکت‌های دانش بنیان نوپا در شهرک های فناوری برای دریافت حمایت‌های لازم تاکید و اضافه کرد: تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان که دانش جذب می‌کنند بسیار مهم است و اگر شرکتی توانایی جذب استارترها را ندارد نمی‌تواند دانش بنیان باشد.

وی ادامه داد: توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست؛ بلکه فعالیت این شرکت‌ها باید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ثروت، درآمد و رفاه جامعه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین خاطر نشان کرد: در سند توسعه استان که در سال‌های گذشته همکاران سازمان تلاش های زیادی برای تدوین آن صورت داده‌اند، ۱۴ هسته کلیدی در حوزه های مختلف تعریف شده که قابل پایش و ارزیابی نیز هستند.

فرشکاران با اشاره به هسته های کلیدی بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در استان و هسته های مربوط به بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های سند توسعه استان در جهت تحقق شعار سال و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه